2011. szeptember 1., csütörtök

Zellerkrémleves paleosan

Még soha nem készítettem magam zellerkrémlevest, viszont nagyon szeretem. Ma eljött a nagy nap. Ime az eredmény:) nagyon-nagyon finom.

Hozzávalók:
2 db zellergumó megpucolva és kockára vágva, 2 db vöröshagyma felkockázva, pici vaj, só, bors, ételízesítő szárított zöldségekből, pár szem egész kömény (nem volt itthon őrölt kömény, abból 1 mk. kellene), kb. 1 dl kókusztej, 1-1,5 liter víz, 1 ek. szezámliszt

Elkészítés:
A zellergumót megpucolom és felkockázom. A vöröshagymát szintén megpucolom, felkockázom és üvegesre párolom pici vajon. Majd hozzáadom a felkockázott zellert és 1 percig kevergetem, majd felöntöm 1-1,5 dl vízzel és ételízesítővel, só, borssal, köménnyel ízesítem. Felforralom és addig főzöm közepes lángon, amíg megpuhul a zeller. Aztán hagyom picit hűlni és összeturmixolom, visszaöntöm a fazékba és felteszem pár percre újra a tűzre és ha picit felforrt hozzáadom a kókusztejes szezámmagos keveréket sűrítésnek. Jól elkeverem és egy-két percig még főzöm így. Hidegen és melegen egyaránt tálalható. Nekem zellerszál volt a levesbetétem.

(Lehet hozzátenni 1 savanykás almát felkockázva és épp annyi vízbe felforralni, hogy ellepje az almát, aztán ezt beletenni a turmixolt adaghoz, én most ezt kihagytam.)

 a fincsi végeredmény:)
 a hozzávalók
 az ízesített zeller főzése
a leves krémesítése kókusztejes szezámliszttel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése