2013. február 27., szerda

Túrós batyu

Már nagyon rég készítettem túrós batyut. Gondoltam, hogy Brigi is tudjon enni sütit készítek a tésztából fele-fele arányban túrós és lekvárosat. A mindent tudó kalácstésztát vettem segítségül.

Hozzávalók:
1 kg liszt, 3 dl étolaj, 6 dl tej (vagy LM én abból csináltam), 1 tk. só, 3-4 tk. cukor, 5 dkg élesztő
túrótöltelék: 50 dkg tehén túró, 10 dkg cukor, 1 cs. vaníliáscukor, ízlés szerint mazsola, 2 tojás
lekvároshoz: sütő lekvár  (nekem vegyes gyümölcsös volt itthon)
a tetejét tojással kentem be, vajjal kentem ki a tepsi alját

Elkészítés:
A tejet meglangyosítom, a tészta hozzávalóit elkeverem, kidagasztom, kb. 3/4 órát hagyom kelni. Ketté osztom a tésztát, lisztezett deszkán kinyújtom és nagy nézeteket vágok belőle, majd az elkészített túrótöltelékkel töltöm (a túrót áttöröm villával, hozzáadom cukrot, vancukrot, 2 tojássárgát, mazsolát, jól elkeverem, a tojás fehérjét kemény habbá verve beleforgatom és ezzel töltöm), a négy csücskét bekenem vajjal a tésztának mielőtt behajtogatom, a tepsi alját kikenem vajjal. Szorosan egymás mellé helyezem a buktákat, majd a tetejét bekenem tojással. Előmelegített sütőben sütöm 180 fokon kb. 25 percig, amikor kész, kihűtöm és utána porcukorral megszórom.

Lekvárosnál ugyanez a menet, a lisztezett deszkán kinyújtom a tésztát, téglalapokat vágok és a közepébe lekvárt teszek, majd felhajtogatom, szorosan a kivajazott tepsire helyezem a buktákat, majd a tetejét bekenem tojással, előmelegített sütőben 180 fokon kb. 25 perc alatt készre sütöm, kihűlt kiszedem és porcukrot szórok a tetejére.

Nekem ebből az adagból 23 db túrós és 20 db lekváros lett.
Az adagot persze lehet felezni 50 dkg liszt és a többi hozzávalókat is fele arányban a tésztához.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése