2012. június 28., csütörtök

Töltött sárga cukkini

Először terem nálunk sárga cukkini kiváló rántani, tölteni, főzeléknek. Én most töltött cukkiniként készítettem el paleosok is ehetik, a sajt elhagyható a tetején.

Hozzávalók:
2 db sárga cukkini, 1 szeletelt gomba konzerv, vagy friss gomba 20 dkg szeletelve, 30 dkg darálthús, 1 fej vöröshagyma apró kockára vágva, 1 paprika csíkozva, vagy kockázva, só, őrölt bors, 1 tojás, 1 csokor friss zöldségzöld, fokhagymafűszersó, 10-15 dkg reszelt sajt

Elkészítés:
A cukkinit megmosom, végeit levágom, hosszábban félbe vágom és kibelezem. A belsejét apró kockára vágom és besózom, kicsavarom levétől. A darálthúst oliván kicsit párolom, majd mikor fehér só, borssal megízesítem, pár percig még pirítom. Egy serpenyőben az apróra vágott hagymát megdinsztelem, hozzáadom a paprika darabokat, majd a cukkini belsejét és a gombát, pár percet kevergetve párolom, majd ízesíthetem még fokhagymafűszersóval (vagy 1 gerezd fokhagymát belezúzok). A húst összekeverem a zöldségekkel és 1 tojást beleütök, hozzáadom az apróra vágott petrezselymet és megtöltöm a cukkiniket. Kiolivázott tepsibe helyezem és előmelegített sütőben 20 percet sütöm, majd megszórom reszelt sajttal és kb. 15 percig még sütöm. A cukkini puha lesz és szépen rápirul minden. Én a végén paprikával és paradicsom karikákkal díszítettem.

 tálalva
2013. saját termésű cukkiniből egy kis patiszon és itt nincs gomba a töltelékbe
 hozzávalók
 pirítás
 sajt nélkül
 sütés előtt
sütés után

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése