2011. július 24., vasárnap

Grill húsok sütőben sütve

Mivel rossz idő volt, ezért elmaradt a grill party, így a két napos bepácolt húst a sütőben sütöttem meg.
Nagyon finoman összeértek az ízek és jó lett. Én salátával ettem a család sültburgonyával, a picik sóskafőzivel.

Hozzávalók: 6 személyre
1 kg csirke felsőcomb, 1,5 kg csirkeszárny, 1,5-2 dl oliva vagy étolaj, só, bors, tört pirospaprika, morzsolt kakukkfű, morzsolt tárkony, majoranna, fokhagymafűszersó, 3 evőkanál mustár, 1 evőkanál méz, morzsolt bazsalikom.

A fűszerekből nem írtam arányokat, mert mindenki saját íze szerint keverheti össze én mindenből egy kicsit tettem, vigyázva, nehogy túl sok legyen.

Elkészítés:
A húst megtisztítom és elkészítem a pácot. Olivát vagy olajat kb. 1,5-2 dl-hez hozzáadom a fűszereket, csipet só, 1/2 mk. bors, 1 mk. tört pirospaprika, csipet morzsolt kakukkfű, csipet morzsolt tárkony, 1/2 mk. majoranna, csipet fokhagymafűszersó, csipet morzsolt bazsalikom, 3 ek. mustár, 1 ek. méz. Az egészet jól összekeverem, majd a húst beleforgatom mindkét oldalát és egy tálba elteszem lefedve, majd hütőbe téve pácolódni hagyom kb. 1-2 napra. Mivel másnap nálunk rossz idő volt, ezért két napos lett a pác, jól összeértek az ízek. Grill tárcsán sütöttük volna, legközelebb remélem sikerül és olyan képeket is tehetek fel. Most egy nagy tepsibe helyeztem a húst szorosan egymás mellé és pici vizet öntöttem alá, majd lefedtem alufóliával. Előmelegített sütőben 200 fokon sütöttem kb. 60-75 percet, majd leszedtem a fóliát és mindkét oldalát légkeverésesen pirítottam 5-10 percig. (Nincs légkeverés, az sem gond, akkor kb. 10-10 perc minimum, míg átpirulnak a húsok, ezt mindenki saját sütője tapasztalata alapján érzi.)
A család sült burgonyát evett hozzá és lesóztam hagymát paradicsommal, ez is jól összeért. A gyerekeknek sóskafőzeléket adtam a sült húshoz.

 tálalás
 hozzávalók, páclé összekeverve
 frissen pácolva
 2 napos spácolás tepsiben
sütés után

1 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták! Biztosan szívesen fogyasztották az éhes szájak, a lakásban is! :)

    VálaszTörlés