2016. március 4., péntek

Madártej

Nagyon szeretem a madártejet, de rég készítettem már. A gyerekek nincsenek nálunk oda érte, de most az egyik kislányom is azt mondta, nagyon finom! :)

Hozzávalók:
1 liter tej
6 db tojás szétválasztva
15 dkg porcukor
2 cs. vaníliás cukor


Elkészítés:
A tojásokat szétválasztom és a fehérjét kemény habbá verem, kb. 2 dkg porcukrot belekeverek.
A tojássárgáját felverem a maradék porcukorral és egy kis tejet öntve hozzá átkeverem.
Közben felteszem egy nagyobb lábosban forrni a tejet a vaníliás cukorral, amikor forr kanál segítségével a fehérje habot beleszaggatom és mindkét oldalát kb. fél percig főzöm, szűrőkanállal leszűröm. A forrásban lévő tejhez adom a felkevert sárgáját és hagyom besűrűsödni kevergetés közben. Amikor kész, félretolom a lábost, kiöntöm a tejet a tálakba és ráteszem a habokat, hűtött állapotban fogyasztjuk.

Lehet beletenni mazsolát is én nem szoktam. Valaki vanília ízű pudingporral sűríti be.

Ezt a receptet egy úgynevezett. Új szakácskönyvből írtam ki, ami nem éppen új, csak sajnos nem találtam melyik évben adták ki, de 20-30 éves biztos van a lapok színéből látva.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése