2016. október 7., péntek

Töltött hernyókifli

Már nagyon régen meg akartam sütni a hernyókiflit sok helyen láttam már a neten és tetszett képen gondoltam biztos nagyon finom, nem bántam meg.

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
2 tk. só
1,5 dl langyos tej
1,5 dl meleg víz
3 ek. olaj
2,5 dkg élesztő
(2 ek. burgonyapehely is mehet bele akinek van én nem szoktam használni)

Töltelék:
sonkaszalámi, sajt (Edami, lehet füstölt is), esetleg reszelt sajt a tetejére, most nem tettem nem volt sok sajt itthon
1 tojás a kenéshez

A tölteléket persze lehet bátran változtatni ízlés szerint :). Kolbász sajttal is.

Elkészítés:
Én kenyérsütővel dagasztottam ki, így bepakoltam a kenyérsütő aljára a langyos tejet, meleg vizet, a 3 ek. olajat, majd az 50 dkg lisztet a sóval úgy, hogy alulra kerüljön a sós rész, hogy ne érintkezzen majd az élesztővel rögtön, majd rászórom az élesztőt és dagasztó programra állítom. Hagyom megkelni duplájára.
Előmelegítem a sütőt 180 fokra.
Közben lisztezett deszkára borítom a tésztát és 8 egyenlő részre osztom, én most 9-re osztottam mert elfelejtettem rögtön szétosztani, kicsit nyújtottam a tésztán és úgy osztottam. Kinyújtom téglalap alakúra a darabokat és mindegyikre egyik felére teszek egy szelet sonkaszalámit és rá sajtot, a másik felét kb. 1/3 részt bevágok hosszan pizzavágóval, vagy derelyevágóval. Feltekerem a szalámis oldaláról úgy, hogy közben az oldalát kicsit betűröm, hogy ne folyjon ki a sajt majd sütés közben. Vigyázzunk, hogy amikor feltekerjük a kifli formánál ne nyíljon szét a vágott része. A bevagdalt rész kerüljön alulra. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezem és felverek egy darab tojást és bekenem a tetejét. Lehet rászórni még reszelt sajtot, vagy szezámmagot, nekem most nem volt itthon.
Hagyom kicsit kelni még a tepsin a kifliket kb. 10 perc.
Előmelegített sütőben 180 fokon jó 20-25 percig készre sütöm. Minden sütő más nekem kellett a 25 perc. Esetleg a sütőbe sütésnél lehet gőzben sütni azaz az alsó részre betettem egy fazekat félig vízzel így nem szárad ki a tészta sütés közben.

A receptet: Limara pékségéből írtam le.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése