2012. április 5., csütörtök

Medvehagymás fasirt

Vettem a héten életemben először medvehagymát, már kipróbáltam nyersen szendvicsre, tojásrántottához. Most fasirtba sütöttem bele és nagyon finom lett.

Hozzávalók:
50 dkg darált hús (sertés, vagy bármi más), 2 szelet kenyér, vagy zsemle, kevés tej, 1 fej vöröshagyma, 2-3 g. fokhagyma, só, bors, tört pirospaprika, pár medvehagyma levele apróra vágva, kevés petrezselyem, 1 tojás, zsemlemorzsa, pálmazsír vagy kókuszszír a sütéshez

Köret: Jénais karfiol Timi receptje alapján, annyit változtattam, hogy az utolsó öt percnél reszelt sajtot tettem a tetejére. Köszönet Timinek:)

Elkészítés:
A kenyeret vagy zsemlét megáztatom a tejben és ledarálom a hagymával együtt húsdarálon, majd összezúzom a fokhagymát, hozzáadom a többi hozzávalót só, bors, tört pirospaprika, petrezselyem ízlés szerint, tojás, apróra vágott medvehagyma levele. Jól összegyúrom és golyókat formálok belőle, zsemlemorzsában megforgatom, kicsit összenyomom. Felforrósított pálmazsírba közepes hőfokon megsütöm mindkét oldalát.

(Közben elkészítem a köretet, a jénais karfiolt: a karfiolt rózsáira szedem, sós vízben puhára főzöm. Egy jénait kivajazok, zsemlemorzsával megszórom, beleteszem a karfiolt aztán egy tejfölt összekeverek 1 tojással, só, bors, szerecsendió őrölten, majd ráöntöm a karfiolra. Előmelegített sütőben készre sütöm. Mielőtt megsülne kb. 20-25 perc alatt az utolsó 5 percnél kiveszem és reszelt sajtot szórok rá.)

 tálalva
 sütés után
sütés után

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó társítások- a fasírthoz a medvehagyma és hozzá ez a köret!

    VálaszTörlés