2012. május 27., vasárnap

Sajtos rúd

Egy nagyon finom és egyszerűen elkészíthető sajtos rudat ajánlok ma. Terike receptje alapján már többször elkészítettem.
Én Edami sajtból készítem és dupla adagot szoktam. Ha kicsit lágynak érzem a tésztát, vagy nagyon ragadósnak, pici lisztet szórok rá és jól összegyúrom.

Hozzávalók: (dupla adag)
40 dkg liszt, 25-30 dkg reszelt sajt (Edami), 6 ek. tejföl, 1 ek. só, 24-25 dkg vaj, a teteje megkenéséhez 1 tojássárga.

Elkészítés:
A vajat picit megolvasztom éppen csak ne legyen nagyon kemény, aztán elmorzsolom a liszttel. Hozzáadom a reszelt sajt jó 2/3-át, hogy maradjon a süti tetejére is szórni, a sót, a tejfölt és jól elkeverem, összegyúrom, ha úgy érzem, nagyon pici lisztet szórok még hozzá és jól összedolgozom. Kilisztezett deszkára kinyújtom kb. 1-1,5 cm magasra a tésztát, a tetejét bekenem tojássárgával és a reszelt sajtot rászórom. Éles késsel kb. 5-8 cm közötti nagyságú és 1,5-2 cm széles szeleteket vágok le belőle, simán tepsibe helyezem. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 20-25 percig sütöm.
Bevallom a mai nap elfelejtettem már, hogy 180 vagy 200 fok. Így 200 fokra állítottam a hőfokot, de úgy éreztem lehet kicsit sok, aztán 190körülre letettem. Akkor 25 perc kellett hozzá. Tehát mindenki javaslom a sütőjét ismerve tapasztalja meg, hogy mikor pont jó a sütije.


ez egy régebbi fotó

ez pedig az új

1 megjegyzés: