2015. január 19., hétfő

Lasagne

Család egyik kedvenc étele lett a lasagne. Először féltem, hogy a gyerekek nem eszik majd meg, mert a rakott tészta nem a kedvencük, de ezt szeretik szerencsére.

Hozzávalók: (4-5 személyre)
1 csomag lasagne tészta (kb. 12 lap kell csak belőle)
1 kg darált hús
1 fej vöröshagyma kockázva
pici olaj
só, őrölt bors, szárított kakukkfű,
oregano, bazsalikom ízlés szerint
3-4 dl paradicsomlé (házi)
1-2 ek. házi ketchup

besamel mártáshoz:
kb. 8 dl tej (nekem szójatej)
10 dkg vaj
kb. 4-5 ek. liszt
só, őrölt bors ízlés szerint

kb. 15 dkg sajt lereszelve a tetejére
hőálló edény

Elkészítés:
A hagymát felkockázom és olajon megfonnyasztom, beleteszem a darált húst és pirítom kicsit, amikor már kicsit felszívta a levét, akkor ízesítem só, őrölt bors, szárított kakukkfű, oregano, bazsalikom, hozzáadom a parilét és a ketchupot átkeverem és még főzöm kis ideig, összerottyanjon.
Elkészítem a mártást. A vajat felteszem egy lábosba és felolvasztom, ne forrjon! aztán beleteszem a lisztet és csomómentesen kicsit pirítom, majd hozzáöntöm a már felmelegített tejet és besűrítem közepes lángon, kevergetve én kézi habverővel szoktam így nem csomósodik. Amikor már elég sűrű, beleteszem a só, őrölt borst ízlés szerint.

A hőálló edénybe leteszek alulra egy kis húst, aztán rá egy sor tésztalap, rá megint hús, aztán besamel mártás, majd megint lap, hús, besamel és lap, a tetején besamel mártás és reszelt sajt.
Előmelegített sütőben 200 fokon készre sütöm kb. 30-35 perc. Villával megszúrom, hogy átsült-e a lap és ha puha akkor már jó.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése