2015. január 14., szerda

Sütőporos fánk

Ma kaptam egy nagyon gyors és finom fánk receptet. Érdemes kipróbálni már elsőre akár dupla adaggal :)

Az eredeti receptért köszönet : Sikli Timinek

Hozzávalók:
25 dkg finomliszt átszitálva (ha szükséges a gyúrásnál akkor még plusz 2 ek.)
csipet só, 1/2 csomag sütőpor
2 dl tejföl
1 tojás
1 cs. vaníliás cukor
3 ek. porcukor
olaj a sütéshez

Elkészítés:
Egy tálba átszitálom a lisztet, hozzáadom a sütőport és a csipet sót, elkeverem.
Egy másik tálba beleteszem a tejfölt, a vaníliás cukrot, porcukrot, tojást, jól elkeverem simára, majd hozzáöntöm a lisztes keverékhez. Átdolgozom és ha szükséges még kb. 2 ek. lisztet adok hozzá. (nekem elég nagy volt a tojás és két kis maradék tejfölt öntöttem össze, így lágy lett, úgyhogy kellett a plusz 1-1,5 ek. liszt még) Lisztezett deszkán kb. 1 cm vastagra nyújtom a tésztát, én a közepes pogácsa szaggatóval szaggattam ki és a közepét a pezsgős dugóval. Ebből az adagból nekem így kb. 18 db lett.
Közben felforrósítom az olajat, bő olajba közepes lángnál kicsit gyengébben aranybarnára sütöm a karikákat. Figyelni kell, gyorsan sül, nehogy odapiruljon. Tálalásnál meghintem porcukorral és lehet még lekvárral is enni.

Nagyon finom a maradék egy darab nagyobb lyukú vékony tésztát próbáltam elsőre sütni, na úgy tisztára olyan íze volt, mint a vásárba kapható amerikai fánknak.

Gyerekeknek is nagyon ízlett.

                                                                                tálalva
 az a bizonyos vékony karikás volt a legfincsibb
 sütés közben
kb. 18 db lett

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése