2015. június 18., csütörtök

Meggy lekvár

Minden évben terem elég meggy a fán, idén kicsit kevesebb lett, viszont tavalyról még maradt. Tavaly meggy befőtt készült a fagyasztott meggy mellett, idén lekvár.

Hozzávalók:
2 kg kimagozott meggy
90 dkg cukor (vagy diabetikusoknak kevesebb xilittel)
2 csomag dzsemfix
minimális citromsav

Elkészítés:

A meggyet jól megmosom, kimagozom és egy picit összeturmixolom géppel. Pici citromsavat teszek rá, elkeverem és egy nagy fazékba felteszem főni. Közepes hőn hagyom forrni pár percig néha megkeverve, majd a cukrot összekeverem a dzsemfix-el és hozzáadom. Azt is kevergetem és még pár percig hagyom a tűzhelyen, amikor hólyagosan bugyog, akkor félreteszem. A megtisztított üvegeket teletöltöm én azért biztonság kedvéért épp a tetejére szórtam minimális szalicilt és légmentesen lezártam. Utána jöhet a száraz dunszt kb. 3 napig.
Jól jön bármikor levenni a polcról és fogyasztani.


4 megjegyzés:

  1. Lekvárt még sosem főztem belőle, általában kompótot teszek el, azt is azért, hogy majd süteményt süssek belőle. Idén kacérkodok a gondoltattal már egy ideje és lehet lesz belőle valami. Szépek lettek a tiédek! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Ha van kedved, szeretettel várlak ezzel a recepttel a Vigyázz, kész, főzz! játékon: http://konyhavirtuoz.blogspot.hu/2015/06/nyari-izek-telire-vkf-73-fordulo.html

    VálaszTörlés
  3. én is dzsemfixelel készítem a lekvárom, áldom a találmányt, sokkal egyszerűbb a befőzés. a bevált receptünk http://glurl.co/barackos , ha még előtte vagytok, és az idő most tökéletes hozzá, nincs olyan meleg

    VálaszTörlés
  4. Köszi Orsi! Szombaton elkészült a sárgabarack lekvárom is ahogy szoktam.

    VálaszTörlés