2015. november 3., kedd

Fokhagymás gnocchi

Nézegettem a recepteket, de nem találtam igazán kedvemre valót, illetve most épp nem volt itthon főzőtejszínem, vagy gombám, vagy konzerv paradicsomom, így jött az ötlet, ami a következő:

Hozzávalók:
1 csomag gnocchi enyhén sós vízben megfőzve, leszűröm.

Mártáshoz:
készítek egy besamel mártást, mivel én érzéssel szoktam főzni nem méricskéztem, de kb ilyen arányban történt az elkészítése: 10 dkg vajat felolvasztok és kb. 2 ek. lisztet beleteszek ezt kevergetve csomómentesen kicsit pirítom, majd kb. 4 dl meleg tejet hozzáöntök (kézi habverővel keverem csomómentes legyen), elkeverem és főzöm picit, hogy besűrűsödjön, amikor úgy érzem most jó az állaga, akkor félre tolom ( ez egy-két perc csak). Szóval ízesítem ezt a mártást, teszek bele 3-4 g fokhagymát összezúzva, pici sót, nagyon minimális őrölt borst és Én tettem hozzá egy kis tészta fűszerkeveréket (Sparban lehet kapni fémdobozos van benne mindenféle zöldfűszer) jól összekeverem és ráöntöm a gnocchira összekeverem és tálalásnál reszelt sajtot szórok rá, pici szárított petrezselyem díszítésnek.

Nekem nagyon bejött a fokhagyma íz.

Persze ezt el tudom képzelni besamel mártás helyett fokhagymás-tejfölösen összekeverve a gnocchit és megsütni picit a sütőben és úgy rajta a reszelt sajt. (lehet fűszerezni zöld fűszerekkel)


Ime a fokhagymás-tejfölös változat is:

1 csomag gnocchit szokásos módon kifőzöm és leszűröm. Közben 2 dl tejfölbe 3-4 g fokhagymát összeaprítok, ízesítem, só, őrölt bors, szárított petrezselyem, tészta fűszerkeverék (Sparban kapható), összekeverem. Beletettem 1 füstölt virslit felkarikázva, összekeverem a gnocchival és megszórom reszelt sajttal. Előmelegített sütőben aranybarnára sütöm a tetejét és fogyasztható.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése