2017. március 10., péntek

Almás-túrós kalács

A mindent tudó kalácstésztámat használtam fel alapul, a gyerekek nem nagyon szeretik a nagyon túrós sütiket, így most máshogy készítettem el, nagyon finom ízvilág.

Hozzávalók:
Tésztához: 50 dkg finomliszt, 3 dl langyos tej, 1,5 dl étolaj, 2,5 dkg élesztő, 2 ek. barna cukor, 2 tk. só

Töltelék:
3-4 db alma meghámozva, lereszelve, 2 tk. almás fűszerkeverék (cukor, vaníliás cukor és őrölt fahéj)
1 csomag (50dkg) túró áttörve, 1 kk. vaníliás cukor, 2 ek. barna cukor, citrom reszelt héja
1 tojás a kenéshez

Elkészítés:
A tészta hozzávalóit kenyérsütő edényébe teszem alulra a langyos tej, olaj, liszt kis só összekeverve vele és rá a maradék liszt, cukor és az élesztő elmorzsolva. Bekapcsolom a dagasztó programot 20 perc, majd hagyom duplájára kelni a tésztát. Ha nincs kenyérsütőnk, akkor a tészta hozzávalóit összegyúrom és háromnegyed órát kelesztőtálban hagyom duplára kelni.
Közben lereszelem az almát nagylyukon és összekeverem a fűszerkeverékkel, majd lecsepegtetem a levet róla mielőtt tölteném a tésztánkat.
A túrót áttöröm és belekeverem a vaníliás cukrot, barna cukrot, citrom reszelt héját.

A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítom. (Előmelegítem a sütőt 180 fokra.)
Túl nagy lett volna egy nagy tekercs, így két részre osztom a kinyújtott tésztámat és megtöltöm elszórva rajta a túró felét az egész területre, majd az almareszelék felét is, tészta széleit behajtom és szorosan feltekerem, közepes tepsibe sütőpapírt helyeztem (szilikonost szoktam az garantáltan nem ragad le) ráteszem a tekercset, másikat is így és lekenem a tetejét a kicsit felvert tojással, villával megszúrom pár helyen a tészta tetejét. Az előmelegített sütőbe tolom és kb. 40-45 perc alatt készre sütöm 180 fokon, tűpróba.
Kihűlt lehet szeletelni és esetleg porcukorral megszórni.

Ma újra sütök egy adagot.




                                                                                 mai:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése