2011. május 2., hétfő

Nokedli magokból

Ezt a nokedlit, vagy galuskát többféle módon fel lehet használni. Levesbetétnek, tojásos nokedlinek, pörkölt mellé köretnek.

Hozzávalók:
2 db tojás, só, petrezselyem, 3 evőkanál oliva, kb. 5 dl víz, 4 teáskanál lenmagliszt, 6 teáskanál szezámliszt.

Elkészítés:
A tojást, a sóval, petrezselyemmel, olivával felverem és hozzáadom a magliszteket, kézi habverővel összedolgozom. Amennyi víz szükséges annyit öntök hozzá, én nem kávédarálóval daráltam a lisztet, ezért több vizet szívott be és szükség volt a fél decire. Jól összedolgozom, deszkára öntöm. Lobogó sós, olivaolajas vízbe szaggatom (én késsel szaggattam, de lehet kanállal is) és készre főzöm pár perc alatt. Leszűröm és tálba teszem, pici olivát öntök rá, ne száradjon ki.
Tojásos nokedli: Egy lábasba kevés olivát öntök és 2 db tojást felverek kevés petrezselyemmel és csipet sóval, rácsurgatom az olivára, picit elkeverem és hozzáadom a nokedlit, addig kevergetem, míg összeáll a tojásos nokedli. Tálalhatom salátával. Megjegyezném, hogy én az olivára tettem a nokedlit és aztán a tojást, ezért picit szétesett a formája.

 Nokedli kakaspörivel tálalva
 Nokedli natúrba akár levesbetétnek
Tojásos nokedli

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése