2012. szeptember 7., péntek

Szilvás gombóc

Nagyon szeretik nálunk a gyerekek és a család is a szilvás gombócot, a házinál nincs is finomabb. Bevallom még soha nem jártam úgy, ahogy tavaly egyszer, nem állt sehogy össze a tészta, na mondom mi van már? Kiderült, hogy valószínű nem volt elég régi hozzá a burgonya, tehát új burgonyából nehéz.

Most is kicsit félve álltam neki, mert a saját termésű burgonyából készítettem ami már ugyan nem teljesen új, de nem is annyira ó...lássuk a medvét.

Hozzávalók:
1 kg burgonya, pici só, 2 ek. étolaj, 1 ek. búzadara, kb. 25-30 dkg liszt, 1 tojás, zsemlemorzsa, cukor és őrölt fahéj keveréke, szilva

Elkészítés:
A burgonyát megpucolom, felkockázom és enyhén sós vízben puhára főzöm. Leszűröm a levét és átnyomkodom. (Én a kézi robotgéppel szoktam gyorsan megvan és krémesre összeturmixolja.) Hagyom kihűlni langyosra a krumplit, hozzáadom az étolajat, búzadarát, tojást, 25 dkg lisztet, majd óvatosan jól összegyúrom, ha kiván kevés lisztet teszek még hozzá, lágy tésztát kapjunk.
Egy nagy fazékban közben felteszek forrni vizet, kicsi sóval. A gyúródeszkát enyhén belisztezem. A tésztából szaggatok ki egy darabot, kis hengert formálok, végig gurítom a deszkán, hogy mindenhol legyen épp egy kevés liszt rajta, így nem ragad mikor a nyújtófával óvatosan lapot nyújtok belőle majd a szilvát megtöltöm fahéjas-cukorral és ráteszem a lap közepére és gombócot formálok. A gombócokat amíg a víz nem lobog, enyhén lisztezett deszkán helyezem el. Mikor lobog a víz, beleteszem a gombócokat és megkeverem. Pár perc főzés után, ha feljönnek a gombócok még kicsit főzöm két-három percet és leszűröm. Előre elkészítem a pirított zsemlemorzsát, amibe beleforgatom a gombócokat. A végén fahéjas cukros keverékkel szórom meg és azzal tálalom.





                                              nekem ebből az adagból 18 db gombóc lett               

                                                                 Jó étvágyat kívánok!

2 megjegyzés:

  1. Jól néznek ki!:) Én egyszer próbálkoztam krumplis tésztából készíteni, de valami nyúlós-ragacsos izé lett belőle. Azóta van egy nagyon gyors receptem, nyújtani sem kell, ízre pedig nincs különbség a kettő között. Egyszer próbáld ki.:)

    VálaszTörlés