2012. szeptember 28., péntek

Sztrapacska

Ismerősöktől már hallottam erről az ételről, de még soha nem kóstoltam. Eljött az idő és kipróbáltam, nem csalódtam benne. Érdemes megkóstolni.

Hozzávalók:
50 dkg burgonya, 25 dkg liszt, só ízlés szerint, plusz 1 ek. a vízbe, 2 tojás, ha szükséges pár csepp víz, 12,5 dkg juhtúró, vagy 25 dkg tehéntúró, 10 dkg füstölt házi szalonna, tejföl, lilahagyma

Elkészítés:
A burgonyát meghámozom, megmosom és kislyukú reszelőn lereszelem. Közben egy nagyobb fazékba felteszek vizet forrni. Mikor felforrt 1 ek. sót teszek bele. A burgonyához adom a tojást, sót, lisztet, ha szükséges minimális vizet öntök hozzá és jól összekeverem. Sűrű nokedlitésztát kapjak. Nokedliszaggatóval beleszaggatom a galuskát, majd ha felforrt és feljönnek a víz tetejére pár percig még főzöm és leszűröm, lecsepegtetem. Nehogy túl főzzük a galuskát, én mindig megkóstolom. Közben egy serpenyőbe felolvasztom a kockára vágott füstölt szalonnát, megpirítom, majd félreteszem. A galuskát összekeverem a juhtúróval és tetszés szerinti mennyiségű tejföllel, majd csepegtetek a szalonnazsírjából és összekeverem, a tetejére szalonna darabokat szórok. Tálalásnál lilahagyma karikákat szórok rá és fogyasztható.

Ebből a mennyiségből kb. 2 személy jól lakik.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése