2013. február 10., vasárnap

Barbie torta

Nagylányom 7. szülinapjára meglepetésként készítettem barbie tortát. Nemrég még nem sütöttem piskótát sem tortához, de már kezdek belejönni a végeredmény nagyon finom lett és szép.

Hozzávalók:
Piskótatekercshez: 7 tojás, 7 púpozottabb ek. rétesliszt átszitálva, fél csomag sütőpor, 7 ek. kristály cukor, házi barack lekvár
Tortalapokhoz: (4 tojásos vízes piskóta másként recept megvan már a blogba, a linkre kattintva látható a recept.
Krémhez: 2 nagy epres joghurt, 1 cs. étkezési zselatin, 4-5 cs. vaníliás cukor (vagy ha nagyobb csomagolású akkor 4-5 kk.), 20 dkg cukor, 8 dl tejszínhab (Hulala) én 9 dl-ből készítettem (maradék tejszínhab lehet díszítéshez), kb. 30-50 dkg eper (nekem fagyasztott volt kiengedve, kicsit villával áttörtem) ebből a krémből hatalmas mennyiség lesz még akár külön egy piskótás sütinek is marad, ha kerek kisebb tortát szeretnénk sütni, akkor elég a krém fele (ezt a krémet készítettem el az epres tortánál is tavaly, Hani receptje alapján)

Elkészítés:
Előző nap:
1. Piskótatekercs készítése. A tojásokat szétválasztom, a sárgáját a cukorral habosra verem. Az átszitált réteslisztet összekeverem a sütőporral, a tojásfehérjét kemény habbá verem. A tojássárgás krémbe belekeverem kanalanként a sütőporos lisztet, aztán a kemény habot két részletbe beleforgatom. Egy nagy tepsit kibélelek sütőpapírral és ráöntöm a masszát elegyengetem. Előmelegített sütőben 175-180 fokon kb. 25-30 perc alatt készre sütöm. (nekem villanytűzhely van kitapasztalva 180 fok 30 perc, ez változhat sütőnként figyeljünk arra, hogy ne száradjon ki a piskóta, kb. 20 percig ne nyisd ki az ajtót se, ha látod pirosodik a teteje akkor kezd jó lenni, esetleg beleszúrhatsz próbának egy fogvájót.) Sütés után konyharuhára borítom a piskótát, óvatosan lehúzom  a sütőpapírt és szorosan feltekerem, vissza, megint fel és így hagyom kihűlni konyharuhába teljesen.

2. Vízes piskóta tortalapok készítése: (kb. 24 cm tortaformába)
A tojásokat szétválasztom, a fehérjét kemény habbá verem, a sárgáját összekeverem habosra a porcukorral, bele a citrom leve, majd kanalanként óvatosan a forró víz. Átszitálom a lisztet és összekeverem a sütőporral. Ezt belekeverem apránként a masszába, majd végül a citrom héját, jól kikeverem. Beleforgatom két részletbe a felvert habot. A tortaformát alját és oldalát is átkenem jól vajjal és kibéleltem (karika az alja, csíkok körbe külön az oldala) sütőpapírral. Beleöntöm a piskóta tésztát, majd előmelegített sütőben 175-180 fokon készre sütöm kb. 45-55 perc, kinek milyen a sütője. Kb. jó fél óráig ne is nyissuk ki a sütőt, mert összeesik. Én kb. 45 perc után szoktam nézegetni, hogy kell-e még sülni, fogvájó próba. Kicsit a széleitől elválik akkor már jó lesz. Picit hagyom hűlni aztán kiszedem a csattos formából, leszedem a sütőpapírt, majd kitörlöm a formát és visszateszem hagyom ott teljesen kihűlni és lefedem konyharuhába másnap szeletelem a lapokat csak a krém készítése előtt. (3 lapot vágtam, de kettőt használtam a tortához most)

3. Krém készítés: az nap!
Egy lábosba beleöntöm a joghurtot, van.cukrot, cukrot, zselatint, lassú tűzön főzöm, amíg elolvad a cukor. Nagyon figyázzunk, nem forralom, mert a zselatin elveszti keményítő képességét...(közepes lángnál kisebb lángon vagy fokozaton néha kevergetve addig főztem, míg kezdett picit rotyogni éppen csak) teljesen kihűtöm.
A tejszínhabot felverem kemény habbá, az epret villával áttöröm. Beleteszem a krémbe a gyümölcsöt, összekverem és beleforgatom a tejszínhabot. A tejszínhabból hagyunk egy keveset a díszítéshez.



4. Egy kerek tálat kibélelek alufóliával, majd a piskótatekercseket felszeletem és kirakom körbe.
Bekenem egy adag krémmel, majd jöhet a tortalap óvatosan belenyomkodom, el ne szakadjon, aztán azt is krémmel megtöltöm, majd a tetejére ráteszem a másik tortalapot.
Kicsit betettem a hűtőbe olyan 15-20 percre, keményedjen a krém, majd kivettem és egy tálcára óvatosan kiborítottam a tálat elvettem és lehúztam a fóliát róla.
A külső részt is végig bekrémeztem, de előtte a tetején a piskótába belevágtam egy kis lyukat ahova a barbeit derekát be tudom állítani.
Krémezés után még kicsit hűtőbe, majd jöhet a díszítés tejszínhabbal és cukorkákkal. Bevallom őszintén nekem még ez a nyomózsákos tejszínhabos díszítés nem nagyon megy, még gyakorolni kell.
                                                                      díszítés előtt
                                                                  Esztikém 7. éves lett

1 megjegyzés:

  1. Nagyon szép barbi tortát készítettél a lánykádnak!
    Okos ötlet ez a scharlott megoldás szoknyának!
    Isten éltesse Esztikét sokáig!

    VálaszTörlés