2013. december 17., kedd

Bejgli 2

Azt hiszem kb. 3 éve kezdtem el bejglit sütögetni. Minden évben más recept alapján készítettem. Idén egy ismerősöm ajánlotta ezt a receptet, amit ma ki is próbáltam. Bencsik Anikónak köszönet a receptért.

Hozzávalók:
tészta: 60 dkg liszt, 12 dkg vaj, 12 dkg zsír, csipet só, 2 tojás, 3 dkg cukor, 1,5-2 dkg élesztő, kb. 1,5 dl langyos tej

Mák töltelékhez: 20 dkg darált mák, 5 dkg mazsola (elmaradhat), 15 dkg cukor, 1,5 dl tej, 1/2 citrom leve és héja

Diós töltelék: 20 dkg darált dió, 15 dkg cukor, 5 dkg mazsola (elmaradhat), 1,5 dl tej, 1/2 citrom leve és héja

1 tojás szétválasztva a bejgli rudak kenéséhez először a tojássárgájával kell majd lekenni és utána kb. 20 perc pihi után tojás fehérjével.

Elkészítés:
A tejet meglangyosítom és belemorzsolom az élesztőt, rászórom a cukrot és hagyom felfuttatni.
A liszttel elmorzsolom a vajat és zsírt, majd hozzáadom a felfuttatott élesztőt, tojásokat és csipet sót, alaposan összegyúrom. Hideg helyen hagyom pihenni, amíg elkészítem a töltelékeket.

A darált mákot és darált diót külön-külön a tejjel leforrázom, ízesítem a cukorral és hozzáadom a mazsolát, citrom levét és héját, jól elkeverem.

A tésztát 4 cipóra osztom. Lisztezett deszkán vékonyra nyújtom és megtöltöm. A két végén lévő ellentétes lészt behajtom és szorosan feltekerem. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezem a rudakat egymás mellé. Először bekenem tojássárgával és 20 percet pihentetem majd átkenem tojás fehérjével. Hústűvel megbököm a tetejét mindegyiknek én pl. 3 helyen.  Közben előmelegítem a sütőt 180 fokra.
Előmelegített sütőben 180 fokon barnára sütöm. Nekem kb. 35 perc kellett.






1 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek, ügyes vagy! Nekem sajnos mindig megreped, bár azt mondják ez nem baj:)

    VálaszTörlés