2013. december 12., csütörtök

Mézeskalács pihi nélkül

Ezen recept alapján már tavaly is sütöttünk egy adagot közösen a gyerekekkel, mert ugye a lényeg benne van az elején, "pihi nélküli", nagyon finom és ajánlom mindenkinek. Ezt a receptet két emberkétől is láttam: Hossó Anita és Sikli Tímea. Köszi szépen. Mivel sokan kérdeztétek tőlem a receptet, gondoltam beírom az én blogomba is a saját képeimmel együtt.

Hozzávalók:
1 kg finom liszt, 3 kk. szódabikarbóna, 1 (én 2 szoktam beletenni) csomag mézeskalács fűszerkeverék, 30 dkg porcukor, 2,5 dl méz, 30 dkg margarin, 3 tojás.

Elkészítés:
A lisztet, porcukrot, szódabikarbónát, fűszerkeveréket jól összekeverem, majd a margarint belemorzsolom. Hozzáadom a mézet és tojást, jól összegyúrom. Akkor jó, ha közepes kemény tésztát kapunk, ha nagyon ragadósnak érzed a vége fele is, akkor szórhatsz hozzá minimális lisztet az átgyúrásnál. Lisztezett deszkára borítom, 3 cipóra osztom. Lisztezett deszkán az egyik cipót kinyújtom olyan 3 mm vékonyra, kiszaggatom formákkal, sütőpapíros tepsibe helyezem, a tetejét tojással bekenem és díszítem amivel tetszik (Én Sparban vásárolom a Tropimix gyümölcs darabokat (kandírozott) egész jó árban van és gyönyörű színes lesz tőle a süti,de idén most nem kaptam, így csokicseppek és mazsola került bele.) Előmelegített sütőben kb. 8-10 percig sütöm. Hagyom kihűlni és fémdobozba zárva több hétig is eláll.

Sok lesz 1 kg lisztből, lehet fél adagból is készíteni.
Ha cukormázt szeretnél rátenni, akkor utána kell díszíteni sütés után.

Cukormáz: 1 tojásfehérjét 1 csipet sóval, 20 dkg átszitált porcukorral habosra keverek és teszek bele 2-3 csepp citromlevet, 1 kk étkezési keményítőt. Ezt habverővel felverem és egy nylon zacskóba adagolom, a zacskó csücskét levágom ollóval nagyon vékonyan, vagy tűvel kiszúrjuk, ezzel lehet a kihűlt mézeskalácsokat díszíteni.



                             Fenti adag majdnem 1 kg mézeskalács díszítése, hagytunk anélkül is.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése