2014. április 25., péntek

Medvehagymás és pizzás csiga

Egy kedves ismerősöm készített nemrégiben medvehagymás csigát, nem azzal a tésztával készítettem, de a krémje hasonló.

Hozzávalók:
tésztához:
50 dkg liszt, 1,5 dl olaj, 3 dl tej, 1 ek. só, 1 tk. cukor, 3 dkg élesztő

töltelékhez:
1 tubusos LM Camping tömlős sajt (eredetileg 2 kell hozzá akkor az egészre elég lesz most csak a felére volt), medvehagyma 4-5 vastagabb szál felkockázva, 5 dkg vaj (Liga LM), csipet só, nekem nem volt itthon reszelt sajtom, de aki szeretne tehet a krémhez

Mivel nem volt elég az egész adagra a krém, duplát kellett volna vegyek, így a maradékból pizzás csiga készült krémhez házi ketchupot használtam kevés oreganoval megszórva.

Elkészítés:
A tejet meglangyosítom és pici tejjel és cukorral az élesztőt felfuttatom, a tészta hozzávalóit összeadagolom a felfuttatott élesztővel átgyúrom és lefedve hagyom kelni 45 percet.
Közben elkészítem a krémet. A medvehagyma leveleket megmosom, apróra vágom, a tömlős sajtot egy tálba öntöm, hozzáadom az enyhén puha vajat, medvehagymát csipet sót és jól összekeverem.

A megkelt tésztát lisztezett deszkán kinyújtom és a medvehagymás krémet rákenem, szorosan egymáshoz tapadva feltekerem a tésztát, majd kb. 1 ujjnyi vastag szeleteket vágok belőle. Kivajazott tepsibe teszem a csigákat szorosan egymás mellé. Lehet az egész medvehagymás nagyon finom íze van, de nekem most nem volt elég a krém, így a másik felét megtöltöttem házi ketchuposan és pici oregano rá, ugyanúgy feltekertem szorosan és óvatosan 1 ujjnyi szeletet vágtam és szorosan a tepsibe helyeztem a másik oldalra a pizzás csigákat is. A tetejét megkentem tojással. Előmelegített sütőben 180 fokon készre sütöttem. Tűpróba.
Aki szeretné a krémhez reszelt sajtot is keverhet.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése