2014. december 21., vasárnap

Mézes-krémes

Egyik süti azok közül, ami sokunknál elmaradhatatlan lehet karácsonykor.

Én most sütöttem életemben először a lapokat hozzá.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
16 dkg porcukor
6 dkg zsír
2 tojás
1 csapott kk.szódabikarbóna
4 ek. olvasztott méz (nekem Repce/refluxosok is használhatják)
4 ek. tej (Szója is lehet tejérzékenyeknek)

KRÉM:
4 dl tejet 1 dkg liszttel elkeverem, 1 vaníliás cukrot, 2 tojássárgát hozzáadok és sűrű krémmé főzöm. Hagyom hűlni.
Közben 20 dkg vajat 16 dkg porcukorral habosra keverek és a kihűlt krémmel összekeverem.

Én jobban kedvelem a grízes krémet hozzá így azzal készítettem:
GRÍZES KRÉM:
6 dl tej, 5 ek. búzadara megfőzöm és hagyom hűlni, közben 20 dkg margarint 25 dkg porcukorral habosra verek és kihűlt krémhez keverem. (Barack lekvár)

Elkészítés:
A tészta hozzávalóit jól összedolgozom. Egy cipót 4 egyenlő részre osztok. Egy közepes tepsi hátulját picit belisztezem és 4 egyenlő lapot kinyújtom és előmelegített sütőben 170 fokon lassan aranybarnára sütöm. Amikor az első lap megsült, óvatosan alányúlok késsel, ha oda ragadt volna picit és egy újságon, vagy papíron hagyom hűlni. Közben jöhet a következő lap és így tovább mind a négyet megsütöm. A lapokat teljesen kihűtöm és becsomagoltam.
A lapok elállnak, így majd hétfőn készül a krém hozzá.

A krémet elkészítem, én a grízeset fogom. A tejet a búzadarával szokásos módon megfőzöm, kihűtöm. A vajat a porcukorral összekeverem és belekeverem a tejbegrízbe. A lapokat megtöltöm a következőképpen:
Az első lapra krémet kenek, a másodikra sárgabarack lekvárt, a harmadikra krémet és a negyedik lappal záram a sort. Másnap lehet szeletelni, addigra összeérnek az ízek.

Lehet készíteni rá még csoki mázat is. Tortabevonót, vagy étcsokit gőz felett felolvasztok és közben 1-2 ek. olajjal kevergetem (segíti a krémet majd, hogy ne töredezzen), aztán ráöntöm a sütire és hagyom megdermedni. Másnap szeletelhető.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése