2014. december 16., kedd

Szódabikarbónás dísz

Idén gondoltam kipróbálom már én is ezt a szódabikarbónás díszt, olyan szépek.

Én a receptet innen vettem : http://sporolok.blog.hu/2013/12/11/hofeher_karacsonyfadisz_szodabikarbonabol
De anyósom az újságból vágta ki, szóval sok helyen találkozni már a recepttel.

Úgy jártam, hogy két helyről írtam le a dolgokat a hozzávalókat, mire ennél a receptnél maradtam és az egység és decibe belekavarodtam. Először leírtam jól az adagot, aztán meg átírtam a vizet 2,5 dl-re azaz 2dl szódabikarbónához 1 dl keményítőt és 2,5 dl vizet tettem. Így is összeállt és jó lett most szárad. Viszont lehet nekem így annyi a különbség, hogy kicsit vizesebb lett a tésztám, nehezebben szárad.

Az eredeti recept tehát így szól!

Hozzávalók: (Mérce: 1 egység = 2 dl)

2 egység szódabikarbóna (4 dl)
1 egység étkezési keményítő (kukorica) (2 dl)
1+1/4 egység víz (2,5 dl)

Az egészet összekeverem, közepesen lángon elkezdem főzni, kevergetem közbe, nehogy oda égjen. Amikor már jó kemény a massza, mintha gyurmát készítenék egy tálba öntöm és letakarom konyharuhával és hagyom kicsit hűlni. Amikor már kb. langyos akkor lehet deszkára tenni és összegyúrom, majd kinyújtom és szaggatom. Egy fogvájóval a formák tetejénél kilyukasztom, az lesz a cérna helye. Egy sütőlapra teszem és hagyom száradni. Aztán hagyom száradni 10-12 órát, de igazából 2-3 nap a teljes szárítási idő. Én most még az első pár órában vagyok.

Szóval most én is átírtam így az arányokat és majd lehet készítek még egyet. Anyósom most készíti ezzel az adaggal helyesen a masszát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése