2014. december 21., vasárnap

Isler

Az egyik kedvenc sütim.

Néha szoktam venni, de megmondom őszintén elég drága. Már pár éve karácsonykor sütöttem egyszer, most megint sort kerítettem rá. (Zserbó helyett)

Hozzávalók:
(Dupla adaghoz ebből kb. olyan közepes kiszúróval 40-43 db lesz összeragasztva, nagyobb kiszúróval kb. 30-35 db)

50 dkg liszt
40 dkg Rama
20 dkg darált dió
20 dkg porcukor
4 tojás sárgája
1 csomag sütőpor
2 csomag vaníliás cukor
2 evőkanál kakaópor (Holland)
barack és eper lekvár a korongokhoz
étcsoki, vagy tortabevonó a tetejére, 1-2 ek olaj

Elkészítés:
A margarint feldarabolom. A lisztet összekeverem a sütőporral, kakaóporral, darált dióval és vaníliás cukorral. A lisztes keverékhez adom feldarabolt margarint, porcukrot, tojássárgákat. Jól összegyúrom gyorsan hidegen...nem kell megijedni először nagyon morzsás a tészta, de össze fog állni!
Aztán cipót formálok belőle és egy tálba helyezem és fél órára a hűtőbe helyezem.

Mindig egy adagot vegyünk ki a tésztából és lisztezett deszkán kb. 3-4 mm vastagságúra kinyújtom, körszaggatóval (közepes méretű) kiszaggatom és sütőpapíros tepsire helyezem. Előmelegítem a sütőt 175 fokra és kb. 10 percig sütöm. Addig a többi tészta maradhat a hűtőbe csak egy adagot veszek elő és ugyanígy kinyújtom, szúrom és tepsire helyezem. Amikor megsült a korong, hagyom kicsit hűlni majd két korongot összeragasztok kis lekvárral (lehet barack, vagy eper, vagy vegyes ízű is), aztán mikor teljesen kihűlt lehet készíteni csoki mázat rá. A korongokat belemártom és kész, esetleg cukorkákkal lehet a tetejét díszíteni még.

Én most elkészítettem az Islereket, össze vannak ragasztva, de holnap készítem a csoki mázat hozzá, mert enyhébb az idei tél és nem lehet az erkélyen tárolni a sütiket, a hűtő meg nagyon hamar megtelik.


  Az islerek felső sorát a kislányom gyúrta, ragasztotta és van egy nagyobb sima, ami csak az Ővé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése