2018. november 4., vasárnap

Mákos guba sütve

Hozzávalók:kb 4főre

10db kifli felkarikázva
15dkg darált mák
10dkg porcukor
..........
5dkg vaj
4 tojássárgája
8dkg cukor
1cs van.cukor
1 citrom reszelt héja
8dl tej
Üvegtál kivajazva

Elkészítés:
Kifliket felkarikázom jó ha már kicsit szíkkadt a kifli
Mákot ledarálom és porcukorral összekeverem.
A 4tojássárgát 8dkg cukorral, van.cukorral, citrom reszelt héjával kézi habverővel kikeverem. Közben egy lábosban felmelegítem a tejet, beleöntöm a masszát és kevergetve kicsit hagyom tűzhelyen forró legyen, de nem felfőzött. Előmelegítem a sütőt 180fokra.
A kivajazott edénybe egy sor karikázott kiflit teszek, rálocsolom a tejet átitatom vele, majd egy sor cukrosmák, megint kifli megáztatom, cukrosmákkal fejezem be. Ha marad pici tej akkor a legtetejére csepegtetem. Előmelegített sütőben kb 15-20 perc sütés 180fokon.

Én vaníliás pudingot készítettem hozzá sodó helyett és még melegen azt öntöttem rá úgy tálaltam. Másnap hidegen is nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése