2012. augusztus 25., szombat

Epres jégkrém

Kaptunk jégkrémkészítőt, így gondoltam valami egészségesebb megoldást kell találjak a gyerekek számára. A málnaszörp vízzel nem igazán jó megoldás. Volt még a fagyasztóba eper saját termésű, így abból készült a jégkrém.

Hozzávalók:
kb. 50 dkg eper (fagyasztott), 2-3 ek. xilit, vagy cukor, 1/2 dl víz

Most már többször úgy készítem el, hogy csak eper, minimális cukor és semmi víz 100% gyümölcs isteni!

Elkészítés:
Az epret kiveszem a fagyasztóból és picit hagyom kiolvadni, de nem teljesen, fagyosan összeturmixolom a cukorral és vízzel, hogy vigye a gép. Mikor kész, a jégkrémtárolóba töltöm kanállal az adagokat majd beleszúrom a pálcikát és mehet a fagyasztóba. Pár óra alatt megfagy, de én hagytam azért egy éjszakát.
Kivettem a tárolót és kicsi melegvízet engedtem rá, hogy könnyebben kicsússzon a jégkrém belőle.

Nagyon finom igazi eper fagyi íz, semmi ízfokozó.

Friss eperből is készítettem összeturmixolom pici cukorral és megtöltöm a jégkrém tartókat. Mikor megfagyott lehet fogyasztani.



 na azért így mégsem sikrült, hanem kanállal kellett belekanalazni sűrűsége miatt
gyerekek felügyelték minden rendben folyik-e

1 megjegyzés:

  1. Olyan édesek,ahogy áhitattal nézik,várják a fagyi csodát:) Én is szeretem ezt a fagyi tartót,Hannusnak ha nem fagyi kerül bele,akkor cukorkákkal szoktam megtölteni.:)

    VálaszTörlés