2014. október 7., kedd

Ricottafánk

Még nem kóstoltam soha a Ricottát, de láttam a tévében, hogy jobb mint a túró, gondoltam kipróbálom egy süteményhez. Fánkra esett a választás a túrófánk receptjébe helyettesítettem a túró helyére, nagyon ízlett a gyerekeknek gyorsan elfogyott.

Hozzávalók:
25 dkg Ricotta
25 dkg Liszt
3 tojás
175 g (1 kis poharas) tejföl
1 kk. szódabikarbóna
4 ek. cukor
1 cs. vaníliás cukor
csipet só
olaj a sütéshez
porcukor a szóráshoz, illetve lehet házi lekvárral is enni

Elkészítés:
Először összekeverem a tojást, tejfölt, Ricottát majd hozzáadom a cukrot és vaníliás cukrot, sót, a szódabikarbónás lisztet. Jól elkeverem simára géppel. (Nálunk ezt most Esztike lányom állította össze.)
Addig felforrósítok kb. 3-4 dl olajat magas falú edénybe.
Amikor kellő forró az olaj két kanál segítségével golyókat szaggatok és mindkét oldalát átsütöm. Vigyázni kell, hogy ne legyen túl forró és nagyon gyenge sem az olaj, mert vagy hirtelen megkapja a külsejét és nem sül át a belseje, vagy nehezen akar majd sülni. Tehát közepes hőfok forróság kb....egy kis darab tésztával lehet próbálkozni, ha az jó, akkor a többit is így sütni.
A végén megszórtam porcukorral mikor már nem volt forró a fánk, lehet lekvárral is tálalni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése