2014. október 31., péntek

Zsemle

Nem volt itthon elég kenyér, boltba nem tudtunk menni, gondoltam kipróbálom a zsemle sütést, nagyon fincsi lett!

Hozzávalók:
50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
3 dl tej
1 tk. cukor
1 tk. só
8 dkg kacsazsír (nekem sertés zsír volt itthon)
1 tojás a kenéshez

Elkészítés:
A zsemlét sütőben sütöm, csak kenyérsütőben dagasztottam!

Bepakolom a kenyérsütőbe az alábbi sorrendben a hozzávalókat: langyos tej, olvasztott kacsa/disznó zsír,  liszt, cukor, só, élesztő. Dagasztást elindítom 20 percig dagasztja, aztán kb. 3/4 órát kelesztem. Lisztezett deszkára teszem a tésztát, kicsit megnyomkodom és kiszaggatom a zsemle formákat, formálom és kelesztem még kb. 15-20 percig. Sütőt előmelegítem 200 fokra. A tepsibe teszek sütőpapírt, én szilikonoson sütöttem, ráteszem a zsemléket, megkenem a tetejét tojással. Beteszem az előmelegített sütőbe, a tepsi alatt egy kis lábosba vagy fazékba tettem be vizet, hogy gőz keletkezzen sütés közben. Kb. 15-20 percig sütöttem sütőtől függ. Rácson kihűl, fogyasztható. Nagyon fincsi vajas zsemleként.

Hozzáteszem ez életem első zsemléje, szóval még az egyforma formázást gyakorolni kell, de ízre fincsi lett. Még a hamburger zsemlét szeretném kipróbálni később.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése