2014. november 8., szombat

Vajas pogácsa

Már rég sütöttem pogácsát, gondoltam itt az ideje, de még vajasat nem sütöttem soha. Annyira ízlett a gyerekeknek, hogy este már el is fogyott.
A maradék tésztát összegyúrtam és szilvalekváros fülecskét készítettem belőle, ami szintén nagyon ízlett mindenkinek.

Hozzávalók:
60 dkg liszt
40 dkg vaj
2 tojás
3 csapott ek. só
2 tk. cukor

az élesztő felfuttatásához:
2 dkg élesztő, 1,5 dl tej (nekem szójatej), 1 kk. cukor

a kenéshez: 1 db tojás a tetejére                                         esetleg házi szilvalekvár a maradék tésztához

Elkészítés:
Először felfuttatom a cukros tejben az élesztőt. A többi hozzávalót egy tálba teszem, majd rá a felfuttatott élesztő. Jól kidolgozom a tésztát, lehet géppel is kidagasztani. Aztán 1 órát pihentetem kelesztem. Lisztezett deszkán kinyújtom 1 cm vastagra a tésztát, a tetejét berácsozom éles késsel és pogi szaggatóval kiszaggatom. Előmelegítem a sütőt 180 fokra. A pogácsákat tepsire teszem és bekenem tojással a tetejét, majd előmelegített sütőben 180 fokon aranybarnára sütöm.

Én a maradék tésztát újra összegyúrtam és kinyújtottam, téglalapokat vágtam belőle, megtöltöttem házi szilvalekvárral és a két ellentétes csücsköt egymásra hajtottam. Megkentem a tetejét tojással és kisütöttem. Nagyon finom lett az is.

 legközelebb kicsit még magasabbra hagyom a tésztát a szaggatásnál, de az íze pótolhatatlan szuper lett
szilvalekváros fülecskék

FORRÁS: A receptet az APRÓSÉF.HU oldalon találtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése