2014. november 17., hétfő

Gombaleves csipetkével

Kislányom kérésére főztem ma gombalevest.

Hozzávalók:
50 dkg csiperke gomba megpucolva, felszeletelve,
1 fej vöröshagyma felkockázva
1 ek. olivaolaj
2 sárgarépa felkarikázva
2 zöldség felkarikázva
só ízlés szerint
őrölt bors ízlés szerint
csipet szárított kakukkfű
petrezselyemzöld
1 tk. tört pirospaprika
csipet liszt

csipetkéhez:
rétesliszt (nem mértem) 1 tojás, só, kicsi víz

Elkészítés:
A hagymát megpucolom, felkockázom és kevés oliván megfonnyasztom, a répa, zöldséget is megpucolom felkarikázom és párolom. Hozzáadom a felszeletelt gombát, pár percig párolom együtt, majd hozzáadom a tört pirospaprikát, csipet lisztet átkeverem, majd felöntöm vízzel. Ízesítem, só, őrölt bors, kakukkfű, petrezselyemzölddel. Kb. 25-30 percig főzöm.

Közben elkészítem a csipetkét.
Réteslisztből szoktam készíteni, nem mértem de olyan 15-20 dkg szerintem az adag, 1 tojás, 1 mk. só, pici víz. Jól összegyúrom keményebb tésztát kapjak. Két gombócot formáltam, megnyomkodtam és lisztbe mártottam, kezemmel csipetkéket szaggattam belőle. Sós, lobogó vízbe kifőztem.

A kész levest csipetkével tálaltam. Én még a tányéromba tálalás után tettem egy kicsi tejfölt, nálunk nem mindenki szereti így.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése