2014. november 17., hétfő

Son-ku sós rétes

Már rég ki akartam próbálni egy sósabb ízesítésű rétest, először a tejfölös töltelékre gondoltam, de aztán ez a son-ku lett belőle.

Hozzávalók:
3 tekercshez

1 csomag réteslap (8 db-os) (3-3-2 laponként sütöttem, megkentem a lapokat egyenként tejfölös olajjal)
2 közepes lila hagyma felkockázva
15 dkg főtt kukorica (szemezve)
10-15 dkg szeletelt főtt tarja szalámi
2 tojás
25-30 dkg reszelt Edami vagy Trapista sajt
só, őrölt bors ízlés szerint
csipet őrölt szerecsendió (elmaradhat)
szezámmag a tetejére

2-3 ek. olaj és kicsi tejföl a tészta lapok bekenéséhez

Elkészítés:
A hagymát kockázom, 1 tojást plusz 1 tojás fehérjét felverem, hozzá a reszelt sajt elkeverem és só, őrölt bors és szerecsendióval ízesítve összekeverem.
A réteslapokat megkenem tejfölös-olajjal, egy adaghoz 3 lapot használtam, aztán jöhet rá a tarja szalámi, a széleitől kicsit beljebb 2-3 cm-rel kell lerakni, jöhet rá a hagyma, a tojásos sajt. A réteslap két oldalát behajtom és feltekerem. A második rétes tekercset is így készítem, a harmadikhoz már csak 2 lapot használok. Aztán sütőpapíros tepsibe helyezem és a megmaradt tojássárgával bekenem a tetejét és rászórom a szezámmagot.

Előmelegített sütőben 180 fokon 30-35 perc alatt készre sütöm.
Melegen szeletelem és tálalom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése