2012. július 20., péntek

Cseresznyedzsem

Idén is termett az egy szem fán elég cseresznye, befőttként nem akartam eltenni, le szoktam fagyasztani, de lassan nem férek a fagyasztóba, így hogy ne foglaljon sok helyet, főztem belőle dzsemet.

Hozzávalók:
3 kg magozott cseresznye, 1,5-2 kg cukor, de diabetikusan is készíthető édesítővel, 3:1 Haas zselésítőszer gluténmentes, extra cukortakarékos, másfél kiló gyümölcshöz elég ebből 2 tasakkal használtam fel, 1 késhegynyi citromsav, üvegek

Elkészítés:
A cseresznyét jól átmosom többször, majd kimagozom, 1 késhegynyi citromsavat keverek a gyümölcshöz, hogy ne barnuljon be. Majd egy turmix gépbe nagyon kicsit összeaprítom, hogy még darabos maradjon. Egy nagy lábosba felteszem a gyümölcsöt forrni, amikor forr és már rotyog beleöntöm a cukrot, hozzáadom a zselésítőt, jól elkeverem és nem kell megijedni ilyenkor kicsit még kicsit hígabb lesz, de pár perc főzés után sűrűsödik, jól felrottyantom aztán lehet a megtisztított üvegekbe rakodni. Mindig az üvegek 1/3át tele teszem és utána töltöm még melegen a lekvárt az üveg nyakáig (nagyijaink szoktak a tetejére szórni egy nagyon kicsi szalicilt, de elhagyható) aztán jól lezárom az üvegek tetejét és száraz dunsztba teszem. Beleraktam egy nagy fotelba egy párnát, rá az üvegeket, betakartam jól egy nagy párnával és egy takaróval, így hagyom szépen 2-3 nap alatt kihűlni. Utána mehetnek a polcra a spjazba.
(fázis fotó apa telefonjával készült azt még később pótlom)

 már a polcon pihennek 9 kis üveggel lett
jól látszik, hogy vannak benne darabok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése