2012. július 11., szerda

Kifli

A nagy meleg után reggelre lehült kicsit a levegő és mire boltba készültünk volna, esett az eső. Már rég ki akartam próbálni ezt a receptet, ma itt volt rá az alkalom.

Hozzávalók:
60 dkg liszt (Nagymama kenyérlisztet használtam), 3 dkg élesztő, 1 ek. olivaolaj, 1 mk. só, 1/2 ek. cukor, 3 dl tej
(nekem picit sótlan volt, így szerintem lehetne akár egy teáskanálnyi sót is beletenni)

Elkészítés:
Meglangyosítom a tejet, ebből 1 dl tejbe beleteszem a cukrot és az élesztőt és felfuttatom az élesztőt. Majd hozzáadom a liszt, só, olajhoz és jól elkeverem, apránként öntöm hozzá a maradék tejet, hogy ne kapjak túl lágy tésztát. Kidagasztom és meleg helyen 45 percet kelesztem. Lisztezett deszkán kinyújtom körré 1 cm vastagságra, 8-10 cikkekre vágom és a vastagabb oldalától feltekerem a vékonyabb felé, majd kifli formát alakítok belőle. Sütőpapíros vagy kivajazott tepsibe teszem és 20 percet hagyom kelni. Előmelegített sütőben 200 fokon (egy lapos edénybe forró vizet teszek alá, hogy gőz keletkezzen sütés közben) kb. 15-20 perc alatt készre sütöm.
Nekem picit kemény lett a teteje és vízes ecsettel átkentem aztán megpuhult.


 hozzávalók
 szaggatás
 kelesztés előtt
 kelesztés után
sütés után

1 megjegyzés: