2012. július 16., hétfő

Lecsó télire 2

Idén már sikerült egy kisebb ládányi paprikát összegyűjteni, amiből az első adag lecsót el tudtam készíteni télre. Jó is azt elővenni a polcról télen. Most saját termésből tudtam az egészet elkészíteni a hagymától a paprika, paradicsomig.

Hozzávalók:
kb. 5 kg paprika, 4-5 db közepes paradicsom, 6 nagy fej vöröshagyma, zsír, só ízlés szerint, 2-3 mk. Na-benzonat (elhagyható), kb. 2-3 csapott ek. tört pirospaprika

Elkészítés:
A megtisztított paprikát és paradicsomot felkarikázom, a hagymát megpucolom és nagyobb szeletekre vágom. Egy nagy lábosban felolvasztom a zsírt és megpirítom a hagymát, amikor már jól megpirult hozzáadom ízlés szerint a sót, és a tört pirospaprikát a lábost félre húzva a tűzhelyről.
Beledobom a felaprított paprikát jól átkeverem és fedő alatt hagyom majdnem puhára párolódni, közben néha megkeverem. A végén hozzáadom a paradicsomot ízlés szerint ki hogy szereti több-kevesebbet, aztán még pár percig főzöm. Elzárom a tűzet alatta és 2-3 mk. Na-benzonátot keverek bele. A kitisztított üvegekbe öntöm még forrón, jól lezárom a tetejét és fejjel lefele hagyom pár percig, hogy biztosan légmentesítse magát. Száraz dunsztba teszem (én egy fotelt kibéleltem egy nagy párnával aztán beleállítottam sorba az üvegeket és jól betakartam egy másik párnával, majd még egy takaróval. Hagyom pár nap alatt hadd hűljön ki magától teljsen. Aztán mehet a polcra. 6 üveggel lett pont ebből a mennyiségből nekem.

Télen csak leveszem a polcról és akár kolbászt, tojást, vagy lecsós húshoz, csirkemellhez bármihez fel tudom használni.
A Na-benzonát elhagyható annak, aki ellene van a tartosítószereknek, ha jól csírátalanítja az üveget, az üvegek pedig jól zárhatóak és még a végén fejtetőre is állítja az üvegeket, akkor elvileg nem romolhat meg a lecsó. A zsír is tartósít és a só is. (Én mivel panelban lakom biztos ami biztos egy pici spajzszekrény van elég meleg télen, ezért tettem bele.)

Ez  a második év, hogy készítettem lecsót télre.

                                                                   ez az idei lecsóm
 tavaly piacos paprikából otthon készítettem
 még főzés közben
 tavaly egy lavort béleltem ki pléddel és nagy párnával és plusz takaróval és a konyhában dunsztoltam a pad alatt
tavalyi mennyiség (itt picit több volt a zsír és kevesebb a paradicsom benne mint idén)

4 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy hogy már gondoltál a télre is!Ha saját termésetek akkor valóban jó eltenni. Általában én augusztus végén szoktam mert már akkor talán olcsóbb lesz a zöldség, ha igaz? Másként szoktam eltenni de ez ahány ház annyi szokás ! Nagyon szépek az üvegben , milyen finom lesz ez télen!

    VálaszTörlés
  2. Bár kertes házban lakom, nem termesztünk se paprikát, se paradicsomot, a piacon veszem - akárcsak Éva - augusztus vége felé. Jó neked, hogy van saját termésed.
    Én több paradicsommal, s bogyiszlói, csípős hegyes paprikával készítem, s még őrölt borsot és chili paprikát is teszek bele. De én nem vagyok mérvadó, mert az átlagon felül szeretem a csípős ételeket.

    VálaszTörlés
  3. Guszta lett nagyon! Bizony milyen jó dolog télen csak elővenni a kamrából a finomságokat:))

    VálaszTörlés
  4. Köszi Mindenkinek. Kedves hobbychef nekem pici gyerekeim vannak, így nem szoktam erős paprikát tenni hozzá, de valóban finom a lecsó, ha egy kicsit csípősebb íze van. Szép napot Nektek!

    VálaszTörlés