2013. január 13., vasárnap

Csirkemell óvári módra

Már rég ennék gombát és valami csirkemelles változattal gondoltam, így esett a választásom erre a receptre, a No-Salty-n néztem ki.

Hozzávalók:
50 dkg csirkemell filé, 25-50 dkg gomba ki mennyire szereti, só, bors, pici olaj, 1 fej vöröshagyma, annyi szelet sonka szalámi, amennyi szelet hús lesz, annyi szelet sajt ahány szelet hús (lehet óvári, vagy trapista) én most reszeltem rá és sonka szalámi helyett pulykamell sonkát tettem rá

Elkészítés:
A csirkemell filéket megmosom, szétvágom szeletekre, a gombát megpucolom és felszeletelem, a vöröshagymát apró kockára vágom. A húst só, borssal megszórom és félre teszem. Kevés olajon az apróra vágott vöröshagymát megfonnyasztom, hozzáadom a szeletelt gombát és pici vizet öntök rá. Só, borssal ízesítem és fedő alatt kb. 10 percig puhára pirítom, amikor kicsit elfővi a levét akkor már jó. A húst kioalajozott hőálló tálba fektetem egymás mellé, rá a gomba, majd egy-egy szelet sonka szalámi. Alufóliával lefedem de előtte kevés vizet öntök még rá, hogy könnyebben puhuljon a hús. Előmelegített sütőben 200 fokon kb. 30-35 percig sütöm, ha puha a hús leszedem a fóliát és nagylyukú reszelőn ráreszelem a sajtot, rápirítom pár perc alatt. Savanyúsággal tálalom.

Ha lapka sajtot vagy sajt szeleteket teszünk rá akkor már az elején rá lehet helyezni.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése