2013. január 5., szombat

Sütés nélküli gesztenyés süti

Karácsony előtt azon tanakodtam, hogy vajon milyen gesztenyés finomságot süssek, vagy készítsek, ami nem túl tömény gesztenyés ízű, a család nincs oda érte, de én szeretem a gesztenyés dolgokat. Ismerősöktől kaptam ezt a nagyon finom receptet. Négy lépésben kell elkészíteni, de nem kell sütni. Nagyon finom, akár torta helyett is.

Hozzávalók:
1. lépés: 3 cs. vaníliás ízű pudingpor, 5 dkg cukor, 9 dl tej
2. lépés: 15 dkg porcukor, 15 dkg Rama v. Liga, 2 cs. áttört gesztenyemassza, 28 dkg darált háztartási keksz, 1 dl rum, vagy 1 rumaroma
3. lépés: 25 dkg puha Rama, vagy Liga, 20 dkg cukor, 1 csomag babapiskóta (van.cukor,pici tej)
4. lépés: 2 cs. habtejszínpor, 3 dl tej, 2 cs. habfixáló
süti tetejét bármivel díszíthetjük, tejszínhab gömbökkel, vagy tortadarával, én egész mogyóróval és étcsokis tortadarával díszítettem

Elkészítés:
1.) LÉPÉS:
A pudingport összekeverem a cukorral és tejjel, sűrű pudingot főzök belőle és hagyom kihűlni.

2.) LÉPÉS:
15dkg porcukrot a 15 dkg Ramaval jól összekeverem, majd hozzáadom a 2 cs. áttört gesztenyemasszát és a darált háztartási kekszet, a rumot és jól összedolgozom. Egy tepsi alját kibélelem vele, belenyomkodom, én egy 28 cm-es tortaformát nyomkodtam ki.

3.) LÉPÉS:
Ha kihűlt a puding, 25dkg Rama+20 dkg cukrot jól összekeverem és beledolgozom a hideg pudingba.
Ennek a krémnek a felét a gesztenyés masszára dolgozom, majd sűrűn egymás mellé (vaníliás tejbe hirtelen mártott vagy teáskanállal rácsurgatott) babapiskótát teszek, én a lidlben szoktam venni a piros csomagolásút az egy puhább fajta, erre pedig rá a maradék pudingos krémet elkenem.

4.) LÉPÉS:
A habtejszínport tejjel és a habfixálóval kemény habbá verem, de lehet habtejszínt is használni nem muszáj porból, én most a poros verzíóval készítettem. Tehát kemény habbá verem. Ezt kenem az utolsó rétegnek a tortára, amielőtt a tejszínhabot rákentem a tortára a csattos részt levettem, de előtte késsel azért benyúltam a széleit elválasztottam a tortaforma oldalától, aztán szépen a közepéig bekentem a tejszínhabbal. Díszítésnek egész mogyorót használtam és tortadarát.
Be kell tenni a hűtőbe és egy éjszakát állni hagyni, másnap nagyon gyönyörűen szeletelhető. Nagyon finom édesség.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése