2013. január 18., péntek

Fahéjas foszlós kalács

Ma egy kalács receptet hoztam Nektek, amit egy nagyon kedves ismerősömtől kaptam, tegnap elkészítettem a gyerekeknek.

Hozzávalók:
4 dl tej, 5 dkg cukor, 1 van.cukor, 2 fahéjas cukor (akinek nincs csomagos, az keverjen össze kis fahéjat cukorral), csipet só, 25 dkg finom liszt, 25 dkg rétes liszt, 2 dkg élesztő, 5 dkg vaj, tojás + 2 ek. tej a kenéshez

Elkészítés:
Cuktor meleg tejben felolvasztom, beleszórom a van. fahéjas cukrot, csipet sót, összekeverem, kenyérsütőbe öntöm, bele a kétféle liszt, rámorzsolom az élesztőt, simára dagasztom. Dagasztás közben a felolvasztott vajat rácsurgatom. Hagyom magasra kelni, kiveszem a gépből és átgyúrom lisztezett deszkán. Két cipóra osztom, hosszú hengert gyúrok belőle majd a hengereket egymásba tekerve összeillesztem. Megkenem a tetejét a tejes-tojással, majd tört manduladarabokat szórok rá, vagy ami van, én most van.cukrot raktam a tetejére. Lehet sima tepsin sütőpapírral bélelt tepsin sütni, én most őzgerincbe tettem. Hagyom a tepsin fél órát pihenni. Előmelegített sütőben 175-180 fokon légkeverésen kb. 10 perc sütés, majd légkeverés nélkül készre sütöm a tetejét lefedem ne égjen meg a legalsó rácson sütöm. Kb. összesen 25 perc alatt megsűlt, tűpróba. Leszedem a sütőpapírt és hagyom kihűlni, majd szeletelhető. Lehet lekvárral, vajjal vagy simán is fogyasztani.
Variálható is lehet fahéj helyett kakaóport tenni bele és mazsolát...






1 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett és finom is biztosan. Imádom a fahéjas dolgokat, egyszer kipróbálom.

    VálaszTörlés