2020. december 30., szerda

Túróval töltött zsemle

 Gyerekkoromban készített anyukám töltött zsemlét, nagyon ízlett. Én még eddig nem vettem magam rá, hogy elkészítsem. Most készítettem először, de nem utoljára :)

Hozzávalók: 6 db zsemle, 50 dkg túró, 2 cs vaníliás cukor, 2 tojás, 2 dl tejföl, 4 ek cukor, 12 dkg mazsola (zsemlénként 1 ek), 3 dl tej, 5 dkg vaj


Elkészítés:

Előmelegítem a sütőt 180 fokra.

A tejet 1 zacskó vaníliás cukorral felforralom, zsemlék tetejét levágom, belsejét kivájom. Zsemléket meglocsolom a tejjel. Vigyázzunk ne áztassuk el!

A túrót áttöröm zsemlék belsejével, másik vaníliás cukorral, tojásokkal, cukorral és mazsolával, 1-2 ek tejföllel lágyítom, összekeverem.

Kivajazott tepsibe teszem a zsemléket, bele a túrós töltelék, rá a zsemle kupakja, majd meglocsolom tejföllel. Margarint rámorzsolom a tetejére.

Forró sütőbe 10 perc alatt sütöm betakarva, utána takarás nélkül még 15-20 percig sütöm, amíg szépen megpirulnak. Tálaláskor vaníliás cukorral megszórom.

Készítettem hozzá pudingból vaníliás öntetet, ezzel együtt tálaltam.



sütés előtt


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése