2011. október 12., szerda

Palacsinta gesztenyelisztből

Vettem gesztenyelisztet, gondoltam kipróbálom milyen tulajdonsággal rendelkezik egy palacsintatészta készítésénél, sütésénél. Nem olyan könnyű ezeket magvas, nem hagyományos lisztekből készült palacsintákat megforgatni, ezért én két palacsintasütőt vettem igénybe.

Hozzávalók:
2 db tojás, 1 mk. só, 2 kk. cukor, 2 evőkanál oliva a tésztába, kevés langyosan a sütéshez, 8 evőkanál gesztenyeliszt, éppen egy csöppnyi szódabikarbóna, 4 dl kókusztej, házi lekvár, ami vagy édesítővel készült a cukorbetegek számára, vagy paleo lekvár.

Elkészítés:
A folyékony hozzávalókat jól összekeverem habverővel és átszitálva a lisztet hozzáadom, csomómentesre keverem. Palacsintasütőbe felforrósítok egy pici olivát és belehelyezek egy adag tésztát, közepes lángon megsütöm, majd egy másik palacsinta sütő alját is picit kiolajozom és belefordítom a féligsült palacsintát, tehát most a másik felét fogom megsütni. Mikor megsült egy tányérra óvatosan átfordítom hirtelen mozdulattal a kész palacsintát. Nagyon érdekes, hogy ez most nem úgy törik, mint pl. a zablisztes, vagy a kókuszlisztes palacsintatészta, ez sokkal finomabb, selymesebb tészta, de nagyon kell itt is vigyázni, hogy ne szakadjon szét. Mivel én még nem használtam, így a saját ötletből állítottam össze ezt a receptet, az íz nagyon fenséges, nem bántam meg, hogy belevágtam. Annak ajánlom, akinek van hozzá elég kitartása, hogy 4-5 db palacsintát megsüssön ilyen mozdulatokkal. Az el nem fogyasztott kihűlt palacsintát betettem a hűtőbe. (A gesztenyelisztet hűtőben kell tárolni felbontás után.)

 az első nem szétszakadt palacsinta
 hozzávalók
 az egyik oldal sütése
a másik oldal sütése után tányérra helyezés

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése