2012. január 29., vasárnap

Mákos süti 2.

Elmirától másodszor készítem el ezt a finom sütit, de most féladagból készítettem és feketeribizli lekvárt használtam, aszalt szilvát tettem bele, nagyon finom.

Hozzávalók:
30 dkg darált mák, kb. 5 dkg xilit, 3 tojás (kisebb, ha nagyobb 2 is elég), 1/2 ek. szódabikarbóna, pár szem aszaltszilva darabokra vágva, feketeribizli dzsem, de lehet áfonya, vagy szilvalekvár, 1 ek. olivaolaj a tepsi kikenéséhez, kb. 1,5-2 dl víz

Elkészítés:
Előmelegítem a sütőt 180 fokra. A mákot ledarálom összekeverem a xilittel, szódabikarbónával. Hozzáadom a tojásokat, az aszalt szilvát feldarabolva, és óvatosan öntök bele először 1,5 dl vízet, összekeverem, ha szükséges még öntök hozzá. A massza ne legyen túl folyós, de ne legyen száraz sem, krémesebb inkább. Egy őzgerincformát kiolivázok és a tészta felét elegyengetem az alján, majd rá a lekvár egyenletesen elkenve, aztán jöhet a tészta másik fele elsimítva. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 30 perc alatt készre sütöm, tűpróba. Ha kihűlt, szeletelhető.
Sajnos a fotón a mák nem úgy látszik vissza, mint élőben, de ízre nagyon finom.

 tálalva, szerencsére nem folyt szét a lekvár
 tészta összeállítása
 rétegezés
sütés után

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése