2012. január 13., péntek

Palacsinta hajdinából

Sokan kérdezték, hogy lehet-e sütni palacsintát hajdinából. Igen, de vigyázni kell kicsit. Én most egy emeletes palacsintát készítettem belőle. Cukorbetegek is fogyaszthatják. De vigyázat nem paleo!

Hozzávalók:
8-9 ek. hajdinaliszt (hajdina ledarálva kávédarálón), 1 csipet só, 1/2 mk. foszfátmentes sütőpor, 1 tojás, 0,5-2 dl ásványvíz, vagy szódavíz, házi baracklekvár (diabetikusan elkészített), 2 tk. xilit, 1 tk. holland kakaópor, 3-4 ek. kókuszzsír felolvasztva, 1 ek. olivaolaj

Elkészítés:
A hajdinát kávédarálón ledarálom. Hozzáadom a sütőport és a sót, picit elkeverem. Hozzáadom a tojást, olivaolajat, ásványvizet és habverővel simára keverem. A palacsintasütőben felforrósítok 1 ek. kókuszzsírt, majd belemerek egy adag tésztát, a tetejét megöntözöm pici kókuszzsírral és mikor majdnem megsült az egyik oldala, óvatosan alányúlok és felszedem, hogy ne tapadjon az aljához, egy lapostányér segítségével megfordítom, majd vissza palisütőbe. Nekem 4 db lett. A rétegeket megtöltöttem lekvárral. A tetejét megszórtam cukroskakaóporral. Elég laktató. De aznap jó ha elfogyasztjuk, másnapra törhet a tésztája.

 szeletelve
 
sütés
 töltés
egyben

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése