2016. május 30., hétfő

Eperlekvár xilittel

Az idén is bőségesnek mondhatjuk az eper termésünket, így másodszor főztem be lekvárt.

Hozzávalók:
3 kg eper
3 csomag Haas zselésítő cukor STOP
lehet cukor nélkül is befőzni vele,
én most
23 dkg xilit és 22 dkg barna cukor
(gyerekek miatt nem mertem annyi xilitet beletenni)
kb. 1 mk. citromsav
üres üvegek
szalicil a tetejére épp egy kicsi

Elkészítés:
Az egészséges epret szárait leszedem és jól átmosom kétszer. Gyerekek kérésére én turmixoltam kicsit, nem szeretik az eper darabokat benne újabban, de azért egy-egy darabot hagytam benne:) ez ízlés kérdése ki hogy szereti lehet csak darabokra vágni és párat összenyomkodni, vagy turmixolni. Aztán citromsavat keverek bele, hogy a szín megmaradjon. Egy nagy lábosba felteszem főni, ha felforrt pár percet még kevergetem és hozzáadom a cukorral összekevert zselésítőt. Újra forrni kezd párszor átkeverem és pár percig még főzöm. Megtisztított üvegekbe öntöm és a tetejére pici szalicilt szórok, lezárom az üveget. Száraz dunsztba teszem én úgy szoktam, hogy vagy lavorba, vagy nagyobb ládába takaró, párna közé teszem letakarva és kb. 3-4 napig hagyom állni. Majd kiveszem és mehet a polcra.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése