2016. május 16., hétfő

Túrótorta

Kislányom kívánságára elkészítettem életem első túrótortáját, mondhatom gyorsan elfogyott.

Hozzávalók:
tésztához: 
3 tojás
6 ek. barnacukror
3 ek. langyos víz
2 ek. olaj
6 ek. púpozott finomliszt
1/2 csomag (6g) sütőpor
tortaforma: 24 cm átmérőjű kikenéshez pici vaj és sütőpapír

Krémhez:
50 dkg áttört zsírszegény túró
20 dkg porcukor
1,5 dl habtejszín (tej is lehet)
3 ek. tejföl (12%)
12,5 dkg felolvasztott vaj,
3 tk. púpozott étkezési zselatin
1 db citrom héja és leve
1 csomag expressz tortazselé színtelen, vagy piros attól függ mivel díszítjük a tetejét
friss eper, vagy barack befőtt

A sütőt előmelegítem 175-180 fokra. A 24 cm tortaformát kivajazom és sütőpapírral kibélelem én kivágok egy körformát az aljára és a szélét is kibélelem utána.
A tojásokat szétválasztom és a sárgáját, cukorral habosra verem, hozzáadom a langyos vízet és az olajat, átszitált sütőporos lisztet, majd a felvert tojásfehérje habot. Ezt óvatosan forgassuk bele. A sütőformába öntöm és az előmelegített sütőben készre sütöm. Nekem kb. 25-30 perc volt, tűpróba.
Eltávolítom sütés után a csattos tortaformát, illetve a sütőpapírt lehúzom és kihűtöm rácson a piskótát.
Mikor kihűl a tészta teljesen, az elmosott csattos tortaformába visszateszem.
Elkészítem a krémet.

A túrót áttöröm villával, hozzáadom a tejfölt, olvasztott vajat, citrom levét és héját, de lehet szárított citromhéjat is, porcukrot jól összekeverem. Egy lábosba a tejszínt felmelegítem (közben a zselatint egy kis vízzel csomómentesen elkeverem) és mikor forró, hozzáadom a felkevert zselatint és simára dolgozom. Hozzáöntöm a túróhoz, amit alaposan átkavarok és mehet a massza a tortalapra. Beteszem a hűtőbe szilárdulni kb. 15 percre.
Az epret megmosom, tetszés szerint díszítem a tetejét. Az expressz tortazselét a leírás szerint egy tálba öntöm és hozzáadom 2,5 dl vizet amit kézi habverőre legalább fél percig kevergetek sima legyen és sűrűsödjön, majd a tetejére öntöm bentről kezdve kifele haladva. Kész a torta, mehet a hűtőbe pár órára.
Később tálalásnál óvatosan a széleit késsel elválasztom a tortaformától, leszedem a csattos részt és szeletelhető.

A tortakrémet Sikli Timi barátnőm egyik receptjéből néztem ki. Nagyon finom, gyorsan elfogyott.
Az eredeti recept 2 csomag tortazselét 3 kk. cukrot és fél liter vizet ír, én expressz tortazselét használtam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése