2016. május 16., hétfő

Főzött krémes csokitorta 2

Kisfiam és Kislányom 7. születésnapjára készült két torta, az egyik túrótorta volt, aminek a recepjét megtalálod a blogomba.
A másik pedig főzött krémes csokitorta vízes-olajos piskótával és a tortalapokat külön sütöttem ki.

Hozzávalók:
tortalaphoz: 3 tortalaphoz 28 cm átmérőjű tortaformába
3szor:
3 tojás, 6 ek. barnacukor, 3 ek. langyos víz, 2 ek. olaj, 6 púpozott ek. liszt, fél csomag sütőpor.

A sütőt előmelegítem 175-180 fokra. A tortaformát kikenem vajjal és sütőpapírral kibélelem én körbe szoktam vágni az alját, aztán a széleit és úgy egyszerűbb lehúzni később.
A tojásokat szétválasztom és a fehérjét kemény habbá verem. Egy másik tálban a cukrot a tojássárgával habosra verem, hozzáadom a langyos vizet és az olajat, átkeverem, majd jöhet a sütőporos liszt, csomómentesre keverem és óvatosan beleteszem a fehérjéből felvert habot, ne törjön össze. Közepétől kifele kevergetve jól eloszlik. A kikent bélelt sütőformába öntöm és előmelegített sütőben kb. 25-30 perc alatt készre sütöm, tűpróba. Kiveszem a csattos formát leszedem róla és a sütőpapírt is, rácson kihűtöm. Közben elkészítem így a második lap tésztáját, újra kikent, kibélelt sütőformába teszem megsütöm és hűtöm, aztán a harmadik lapot is kisűtöm. Mikor teljesen kihűltek lehet tölteni a csokikrémet bele, ami a következő:

Főzött krém: 28 cm tortaformához való adagra ha marad azt fel lehet használni simán megenni kihűlve, vagy palacsintába, gofrihoz
6 tojás, 10 ek. liszt, 2 cs. vaníliás cukor, 6 ek. barnacukor, az eredeti recept 40 dkg vajat ír, de én csak kb. 20 dkg használtam fel olvasztva, 1 liter tej, ízlés szerint Holland kakaópor Én kb. 4 ek. tettem bele

A margarin és a kakaópor kivételével a hozzávalókat egy tálba öntöm és 3 dl tejjel jól elkeverem.  A maradék 7 dl tejet lábosba öntöm és felforralom, mikor forr beleteszem a lisztes-cukros keveréket, kavargatva sűrűre főzöm. Vigyázat csomósodik néha kézi habverővel kevertem át. Jó sűrű legyen.
A vízfürdőben én mosogatóba engedtem vizet és kavargatva langyosra hűtőm a krémet, majd egy tálba átöntöm és hozzáadom a puha margarint, majd a kakaóport.
(Az ízesítés lehet kakaópor helyett kókuszos, vagy capuccinós, vaníliás)

A tortalapokat megkenem a krémmel, majd a tetejét és az oldalát is beburkolom vele a tortának. Hűtőbe teszem kicsit összeállni. Én előtte nap készítettem ahogy fogyasztottuk így később díszítettem marcipán virágokkal, szivecskével kis eperrel. Most a tejszínhab elmaradt annak díszítése nem az erősségem.

De bevallom pár éve még nem sütöttem tortát sem, úgyhogy elég jól haladok :)





                                                              az ünnepeltek 7 évesek lettek

A tortalapokat azért sütöttem külön mert nekem mindig macera pontosan egyenesen szépen elvágni így egyszerűbb.

A krémet pedig több helyről néztem, csak kevesebb arányban volt a receptben a hozzávalók, de nem találtam a cetlit ahova felírtam, így megint Timi barátnőm receptjét vettem segítségül?  http://ugymintotthon.blogspot.hu/

Van egy másik főzött krémes csokitortám azt is megtalálod a blogomba, illetve annak receptje családi hagyomány, Anyósom nagymamájáról maradt ránk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése