2011. szeptember 24., szombat

Édes-savanyú csirkemell

Nagyon szeretem az édes-savanyú mártásos csirkemellet, de nem akartam boltit venni, magam néztem utána, hogy hogyan is készíthetném el a legtökéletesebben szájízem szerint. Két receptet néztem meg és hasonlóan készítettem el.

Hozzávalók:
40 dkg csirkemellfilé felcsíkozva, 1 fej vöröshagyma kockázva, 1 paprika, 1-2 paradicsom, 1 zöldség, ananászkockák, só, ici pici bors, 1 kk. őrölt gyömbér, 2 evőkanál ecet, 2 evőkanál nyírfacukor vagy xilit, 2 evőkanál sűrített paradicsom, 1 evőkanál nyílgyökérliszt (nehéz beszerezni, még egy kicsi van itthon tartalékba, ezzel sűríthetjük be a mártást) aki nem paleos az étkezési keményítővel gluténmentessel sűrítheti, 2 g. fokhagyma, 2 répa, pici oliva, kb. 1,5 dl víz.

Elkészítés:
A zöldségféléket megpucolom és feldarabolom, a hagymát apró kockára felvágom, a szósz alapanyagait összekeverem egy tálban, tehát a zöldségek, hús és bors kivételével mindent összekeverek egy kézi habverővel, így nem lesz csomós. A hagymát kevés oliván megpirítom, a feldarabolt, lereszelt zöldségeket beleteszem, egy percig kevergetem, majd felöntöm a szósszal és fedő alatt kb. 10-15 percig gyakran kavargatva készre főzöm. Ropogós marad a zöldség és most ugyan nem volt csak sárga paprikám itthon, ez mindenki fantáziájára bízva, hogy még mivel színesíti a zöldségválasztékot. Amíg a zöldség párolódik a szósszal, addig egy serpenyőben kevés oliván vagy kókuszzsíron megpirítom a csirkemellfilé csíkokat, picit ízesítem só, borssal. Amikor mindkettő már majdnem teljesen kész, összeöntöm a húst a zöldséges szósszal és még egy percig hagyom összeérni. Lehet köretnek szabadon választottan bármit enni, rizst, tésztát, vagy kölest, én csak magában ettem most.

 tálalva
 hozzávalók
 a zöldségek és a szósz összekeverve
húscsíkok pirítása, háttérben fő a zöldséges szósz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése