2011. szeptember 9., péntek

Mézes-mákos muffin

Most hoztam Nektek egy kókuszlisztből készített muffint, ez egy mézes muffin, amit többféleképp lehet variálni, most egy kis darált mákot tettem hozzá és házi cukornélküli meggylekvárral ettem, a fanyar íz nagyon passzolt hozzá.

Hozzávalók:
3 db tojás, 2 ek. ghí, 3 ek. kókusztej, 3 ek. méz (lehet 2 is, nekem kicsit édesebb volt így), 1/4 tk. só, 1/4 tk. vanília, 1/4 bögre átszitált bolti kókuszliszt, 1/4 bögre darált mák, 1/4 tk. sütőpor, házi cukormentes, vagy paleo lekvár lehet meggy, áfonya, 1 ek. citrom leve

Elkészítés:
A tojásokat felverem a ghí, kókusztej, méz, só, citromlé, vaníliával, majd hozzáadom az átszitált kókuszlisztet, darált mákot, sütőport a tojásos masszához. Csomómentesre keverem. Előmelegítem az elején a sütőt 200 fokra. Nekem szilikonos muffinformám van kisebb fajta, így pont 9 db lett, nem kellett kikenni a formát. Akinek nem szilikonos és nagyobb formája van kenje ki, vagy tegye muffinkosárkákba a tésztát jó félig, sütés közben picit duzzad. Sütöm kb. 15-20 percig, sütőtől fűgg. Hagyom a formában kihűlni és majd lekvárral fogyasztva  fenséges az íze. Érdemes kipróbálni. Majd érkeznek még variációk a mézes-kókuszlisztes muffinra nem sokára.

 nagyon jó könnyű tésztája lett nem tömény
 hozzávalók, lemaradt a méz:(
 de már itt is van a tészta összeállítása
sütés előtt a formákban

2 megjegyzés: