2011. szeptember 27., kedd

Sütőtök krémleves

Ma készítettem sütőtökből először krémlevest, de nekem nagyon ízlik, ajánlom kipróbálásra. Nincs benne sem burgonya, sem tejszín, sem keményítő a sűrítéshez.

Hozzávalók:
1 sütőtök megpucolva, kimagozva, apró kockákra vágva, 1 fej vöröshagyma felkockázva, 2 gerezd fokhagyma összetörve, pici oliva, só, bors, ételízesítő, 1 csipet morzsolt kakukkfű, 8 szelet bacon szalonna, esetleg natur tökmag

Elkészítés:
A sütőtököt megtisztítom, megpucolom és a magját eltávolítom, kockákra vágom. A felkockázott hagymát és a fokhagymát kevés oliván üvegesre pirítom pici sót szórok rá. Hozzáadom a feldarabolt sütőtököt és felöntöm annyi vízzel, hogy éppen ellepje, majd ízesítem tetszés szerint ételízesítő, só, bors, valamint 1 csipet kakukkfűvel. Főzöm kb. 15 percig, amíg megpuhul a sütőtök. Nekem elromlott a botmixerem, ezért nem tudtam mindjárt a fazékban mixerezni, hanem picit hagytam hűlni és turmixoltam. A bacont megpirítottam és a natur tökmagokat is kicsit megpirítottam és együtt tálaltam a levessel. Nagyon finom lett.

 tálalás, nagyon fincsi
 hozzávalók
 főzés
turmixolás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése