2014. szeptember 19., péntek

Bögrés almás linzer

Ezt a receptet a neten találtam. Gondoltam nagyon fincsi lehet és kipróbáltam, nem csalódtam.

Az eredeti receptet itt találod: http://rupanerkonyha.cafeblog.hu/2014/09/09/bogres-almas-linzer/ Köszönöm!

Hozzávalók: bögre méret 2,5 dl

tésztához: 3,5 bögre liszt, 1 púpos bögre cukor, csipet só, 1 csomag sütőpor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 kis poharas tejföl, 2 jó nagy púpozott evőkanál szoba hőmérsékletű zsír,

töltelék: kb. 10-11 db alma lereszelve, 1 tk. őrölt fahéj, 5 ek. cukor
a tetejére: 1 tojás felverve

Elkészítés:
A sütőt előmelegítem 180 fokra.
Az almát megtisztítom, megpucolom a héjától és lereszelem, majd hozzáadom az őrölt fahéjat és a cukrot átkeverem és hagyom állni.
A tésztához valókat összegyúrom, hát nem kis feladat, mire olyan tészta lesz belőle, hogy nyújtani lehessen és ne essen szét én kicsit szenvedtem vele, de megéri...
Egy kisebb tepsit vagy kikened vajjal-liszttel, vagy sütőpapírral béleled. Az egyik tészta felét lisztezett deszkán kinyújtom óvatosan, hogy ne essen szét belehelyezem a tepsibe, hogy teljesen a tepsi alját fedje mindenhol, kicsurgatom az almát a létől és rászórom elnyomkodom. Kinyújtom a tészta másik felét és ráhelyezem az almára, körbe benyomkodva a széleit. Villával megszúrom a süti tetejét és bekenem felvert tojással.
Beteszem sütni és készre sütöm előmelegített sütőben 180 fokon kb. 30 perc, Nekem 40 perc kellett, hogy átsüljön a tészta rendesen, ez sütő fajtától is függ.
Mikor már kihűlt, megszórtam a tetejét porcukorral és felszeleteltem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése