2014. szeptember 23., kedd

Lángos

Gondolkodtam mit süssek gyorsan ebédre, lángosra esett a választás, nagyon ízlett a családnak.

Limara péksége nagyon híres weboldal, ott találtam egy receptet, csak én nem tettem bele burgonyapelyhet, nem volt itthon....7-8 db helyett 11 gombócra osztottam, így 11 db lángos lett belőle.

Hozzávalók:
60 dkg liszt
kb. 4 dl langyos víz
2 tk. só
2 ek. olaj
1 tk. cukor
3 dkg élesztő
3 ek. burgonyapehely (nekem nem volt, elhagyható)

Elkészítés:
Lágy, ragadós kelt tésztát dagasztok. Félre teszem a duplájára kelesztem. Kb. 10 db-ra szedem, gömbölyítem. 15 perc pihi, közben felforrósítom az olajat, amiben sütni fogom. Ha megkelt a tészta olajos kézzel kihúzom széleit és forró olajban kisütöm.

Tálalhatjuk fokhagymás-sós ízesítéssel, de tejfölös-sajtosan is.


Nagyon ízlett  a gyerekeknek, úgy gondolom, hogy már ebből is dupla adagot kell készítsek a családnak majd!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése