2011. június 3., péntek

Kakaós muffin

A megőrölt mandulámat használtam fel ehhez a muffinhoz. Lásd: Paleo alapanyagok

Hozzávalók:
15 dkg őrölt mandula (mivel robotgéppel aprítottam, ezért nem lett teljesen lisztszerű), 1 púpos evőkanál Holland kakaópor, 3 evőkanál nyírfacukor vagy Xukor Zéró, 1-2 evőkanál vanília, 3 db tojás, 1/2 csomag sütőpor, kb. 3 evőkanál olivaolaj, vagy olvasztott ghí, meggy a tetejére.
Második alkalommal meggy helyett étcsoki darabokat tettem a tésztába (90%)

Elkészítés:
A tojásokat szétválasztom és a sárgájához hozzákeverem az édesítőt (Xukor Zéró), a vaníliát, a sütőporral elkevert őrölt mandulát, a kakaóport és az olivát. Majd a tojásfehérjét kemény habbá verem és beleforgatom a tésztába. Szilikonos muffinformába öntöm. Nekem kisebb fajta van, ezért teleöntöttem a tésztával és mindegyik tetejére egy meggyszemet helyeztem el. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 20 percig sütöm.
(9 db lett a második esetben a tésztába étcsoki darabjait kevertem és úgy a muffinformába)

 hozzávalók
 a tésztája csokidarabokkal
 formában sütés előtt
a csokidarabos kakaós muffin

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése