2011. június 11., szombat

Töltött csirkecomb

Én a töltött csirkecombot szoktam inkább készíteni, mint a töltött egész csirkét, a család így jobban megeszi. Általában csirkecombot farrésszel szoktam tölteni, azt könnyebb, csak most nem kaptam a húsboltban.
A paleo miatt én köret nélkül ettem savanyúsággal, a többiek rizibizi és rizs köretet ettek hozzá.

Hozzávalók:
4 csirkecomb (felső-alsó egyben), 30 dkg csirkemáj (szív nélkül), 1 kis fej vöröshagyma, 1 tojás, 1 zsemle (paleosoknak szezámliszt 1 főtt tojással), petrezselyem, majoranna, só, bors, csirke fűszersó, kevés oliva, zsír a tepsi kikenéséhez

Elkészítés:
A csirkecombokat megmosom, letisztítom a zsíros részeket róla és picit a bőrt fellazítom, a bőrét körben leszúrom fogvályóval, hogy könnyebben tölthető legyen és ne csússzon ki a töltelék. A hagymát megtisztítom, apró kockára vágom és kevés oliván megpirítom. A csirkemájat megmosom, késsel lekaparom, majd a zsemlét beáztatom kevés tejbe. A megpirított hagymát összekeverem a májjal, kicsavart szétmorzsolt zsemlével, 1 tojással, fűszerekkel. A csirkecombokat megtöltöm és a végét fogvályóval lezárom. A tepsi alját vékonyan kizsírozom. A csirkecombokat fűszersóval és majorannával megszórom kívül mindkét oldalán, majd a tepsibe helyezem és pici vizet öntök alá. Ha maradt töltelék, azt mellé szoktam önteni és úgy sütöm meg fólia alatt az egészet. Előmelegített sütőbe teszem 200 fokon kb. 1 órát sütöm, majd a végefele leveszem a fóliát és átpirítom az egészet.
PALEOSOK: A töltelék a következő: hagymát apró kockára vágom, megpirítom kevés oliván, a csirkemájat levakarom késsel és beleteszem a hagymába, majd a főtt tojást, az 1-2 evőkanálnyi szezámlisztet és a fűszereket összekeverem. Ezzel töltöm a csirkecombot. Én savanyúságot ettem hozzá köretnek most.
A család rizst és rizibizit fogyasztott mellé.

 tálalva
 megtöltve sütés előtt
sütés után

 hozzávalók
 töltelék
sütés előtt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése